Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  LÄSTID: 1 MINUT

Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage i England där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.

I stället för att, som man av tradition gör, samla produkterna efter respektive varumärke väljer man att utgå från kundens behov. Själva beskriver varuhuset det som en playground med en rad olika varumärken.

Här kan kunderna välja mellan olika leverantörer inom en och samma kategori. På plats finns även sakkunniga för att hjälpa till.

Foto: Debenhams.


Debenhams 2


Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

  Pro 4470 Nya butiker 1167 Kundupplevelser 307 Internationellt 1302
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidens retaildestination växer fram

Framtidens retaildestination växer fram

  Kundupplevelser 307 Internationellt 1302 Pro 4470 Köpcentrum 650
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

AI gör kundvagn till automatisk kassa

AI gör kundvagn till automatisk kassa

  Kundupplevelser 307 Måsteläsning 285 Pro 4470 Ny teknik 489
Den automatiserade butiken flyttade precis in i kundvagnen. Med hjälp av ny AI-teknik kan registrering och betalning ske med automatik – i vagnen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsning  på på mobil utcheckning

Storsatsning på på mobil utcheckning

  Kundupplevelser 307 Ny teknik 489 Pro 4470 Nyheter 3672
MediaMarktSaturn Retail Group har lanserat en storsatsning på mobil utcheckning. Man gör det i världens största hemelektronikbutik. Så här fungerar det.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

Ljudupplevelser i Bose nya flaggskepp

  Butikskoncept 796 Internationellt 1302 Pro 4470 Kundupplevelser 307
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrumet bygger egen isrink

Köpcentrumet bygger egen isrink

  Kundupplevelser 307 Pro 4470 Köpcentrum 650
Nu byggs en isrink utanför själva köpcentrumet. Isen blir 1 200 kvadratmeter stor och rinken är öppen 8–27 december.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunderna testar leksakerna virtuellt

Kunderna testar leksakerna virtuellt

  Ny teknik 489 E-handel 926 Pro 4470 Kundupplevelser 307
Man beskriver det som en digital lekplats där barn – eller andra också för den delen – kan testa och leka med leksaker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Upplevelsen i fokus i kundernas butik

Upplevelsen i fokus i kundernas butik

  Kundupplevelser 307 Nyheter 3672 Nya butiker 1167
Kunderna har fått komma med önskemål, nu öppnar butiken i ny skepnad. "Ovanligt med en sådan omfattande kundundersökning", säger butikschefen. 
Bra butiksupplevelser driver försäljning

Bra butiksupplevelser driver försäljning

  Måsteläsning 285 Undersökningar 412 Sociala medier 100 Kundupplevelser 307
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för julbord på Gekås Ullared

Premiär för julbord på Gekås Ullared

  Destinationer 151 Kundupplevelser 307 Nyheter 3672
"Vi räknar med att servera 10 000 julbord på 10 dagar säger", Boris Lennerhov, VD på Gekås Ullared.
En fest tillägnad kunderna

En fest tillägnad kunderna

  Varumärken 265 Pro 4470 Kundupplevelser 307 E-handel 926
Modeaktören har gjort sig kända för storslagna influencerevent. Nu lanserar man ett nytt koncept, en fest som är tillägnad företagets kunder.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

  Internationellt 1302 Pro 4470 Visual Merchandising 164 Design 318
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konsumenten vill ha kontroll

Konsumenten vill ha kontroll

  Kundupplevelser 307 Pro 4470 Nyheter 3672 Undersökningar 412
Nordborna vill bestämma mer själva över kommunikationen från företag. De vill också att information anpassas efter individ. Det visar en ny studie.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

Online-to-offline för Atrium Ljungberg

  Kundupplevelser 307 Pro 4470 E-handel 926 Köpcentrum 650
Atrium Ljungberg integrerar e-handel i den fysiska miljön genom nytt service- och paketombudskoncept. Först ut är Sickla i Stockholm och Mobilia i Malmö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Visual Merchandising 164 Nya butiker 1167 Butikskoncept 796 Internationellt 1302
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

  Visual Merchandising 164 Nyheter 3672 Pro 4470 Ny teknik 489
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Internationellt 1302 Pro 4470 Nya butiker 1167 Visual Merchandising 164
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Sociala medier 100 Mode 370 Retailtrender 53 Nyheter 3672
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Analys: Robotens tidevarv är snart över

Analys: Robotens tidevarv är snart över

  Konsumentbeteende 310 Måsteläsning 285 Kundupplevelser 307 Analys 42
Kraftwerks robotar må dansa, men de är främst mekaniska och funktionella. Precis som kunderna inom dagligvaruhandeln. Snart ska de komma att befrias.
Sushi för barn med Yama Kids

Sushi för barn med Yama Kids

  Retailtrender 53 Nyheter 3672
Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids.