Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  LÄSTID: 1 MINUT

Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage i England där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.

I stället för att, som man av tradition gör, samla produkterna efter respektive varumärke väljer man att utgå från kundens behov. Själva beskriver varuhuset det som en playground med en rad olika varumärken.

Här kan kunderna välja mellan olika leverantörer inom en och samma kategori. På plats finns även sakkunniga för att hjälpa till.

Foto: Debenhams.


Debenhams 2


Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Pro 4388 Internationellt 1279 Butikskoncept 775 Varumärken 262
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

  E-handel 901 Ny teknik 478 Pro 4388 Kundupplevelser 290
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

  Kundupplevelser 290 Pro 4388 Ny teknik 478 Köpcentrum 620
I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

  Varumärken 262 Kundupplevelser 290 Pro 4388
Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lagerstatus är det nya slagfältet

Lagerstatus är det nya slagfältet

  Trender 429 Ny teknik 478 Kundupplevelser 290 Måsteläsning 271
Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

  Mode 354 Varumärken 262 Retailtrender 50 Nyheter 3611
Nitty Gritty presenterar nu ett samarbete med Comme des Garçon. Utvalda PLAY-plagg kommer finns till försäljning, men bara på plats i den fysiska butiken. 
Hemlig stjärndesign bakom kollektion

Hemlig stjärndesign bakom kollektion

  Mode 354 Retailtrender 50 Nyheter 3611
Stayhard släpper kollektionen Modernist. Den är framtagen av "två av världens främsta herrmode-inspiratörer", kända för sin punkiga Savile Row twist.
En av fem väljer bort traditionell kassa

En av fem väljer bort traditionell kassa

  Ny teknik 478 Nyheter 3611 Kundupplevelser 290 M-handel 143
När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för European Paper Bag Day

Premiär för European Paper Bag Day

  Retailtrender 50 Hållbarhet 207 Nyheter 3611
Branschplattformen "The Paper Bag" lanserar den första upplagan av European Paper Bag Day den 18 oktober 2018.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  M-handel 143 Retailtrender 50 E-handel 901 Ny teknik 478
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
Algoritm ska dubbla omsättningen

Algoritm ska dubbla omsättningen

  Ny teknik 478 Mode 354 Kundupplevelser 290 E-handel 901
Den svenska e-handlaren siktar på att dubbla omsättningen genom en algoritm som automatiskt räknar ut kundernas kroppsmått.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Communityn viktigare än produkten”

”Communityn viktigare än produkten”

  Varumärken 262 Internationellt 1279 Kundupplevelser 290 Butikskoncept 775
Varumärket säljer visserligen jeans. Handgjorda. På plats. I butiken. Men viktigast av allt är att finnas till för det lokala samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Beställ maten via AI och röststyrning

Beställ maten via AI och röststyrning

  Kundupplevelser 290 Produktutveckling 295 Ny teknik 478 Pro 4388
Ny teknik automatiserar röstbeställningar med hjälp av artificiell intelligens och conversational commerce. "I dagsläget tvingas allt för många upprepa sina ordrar".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Smeg firar tillsammans med Musse

Smeg firar tillsammans med Musse

  Design 309 Retailtrender 50
Smeg fyller 70 år i år. Det firar man tillsammans med ett annat födelsedagsbarn – Musse Pigg. Disneys figur firar som vi tidigare berättat 90 år 2018 och i samband med det arrangeras en rad evenemang och samarbeten.
WACD – What Amazon Can’t Do

WACD – What Amazon Can’t Do

  Undersökningar 401 Kundupplevelser 290 E-handel 901 Måsteläsning 271
En ny term har dykt upp inom retail. WACD (What Amazon Can't Do) handlar om öppningar där Amazon är som svagast. Här är fyra områden där andra kan frodas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Retailtrender 50 Personer 272 Nyheter 3611 Mode 354
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Lågpriskedja lanserar hemleverans

Lågpriskedja lanserar hemleverans

  E-handel 901 Kundupplevelser 290 Logistik 119 Pro 4388
Lågpriskedjan utvidgar nu sina alternativ för den stressade konsumenten. Det innebär att man inom kort kommer erbjuda hemleverans – från samtliga 1 800 butiker – inom en timme.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Hållbarhet 207 Personer 272 Design 309 Retailtrender 50
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Nyheter 3611 Retailtrender 50 Hållbarhet 207 Design 309
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

  Butikskoncept 775 Internationellt 1279 Retailtrender 50 Nya butiker 1148
Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.