Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  LÄSTID: 1 MINUT

Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage i England där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.

I stället för att, som man av tradition gör, samla produkterna efter respektive varumärke väljer man att utgå från kundens behov. Själva beskriver varuhuset det som en playground med en rad olika varumärken.

Här kan kunderna välja mellan olika leverantörer inom en och samma kategori. På plats finns även sakkunniga för att hjälpa till.

Foto: Debenhams.


Debenhams 2


Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

  Design 326 Internationellt 1336 Pro 4556 Visual Merchandising 171
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En förtrollad trädgård av dofter

En förtrollad trädgård av dofter

  Butikskoncept 823 Internationellt 1336 Visual Merchandising 171 Pro 4556
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

  Kundupplevelser 327 E-handel 946 Undersökningar 429 Pro 4556
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Pro 4556 Kundupplevelser 327 Ny teknik 503 Nyheter 3758
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Detaljhandel 124 Ny teknik 503 Pro 4556 Nyheter 3758
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Pro 4556 Kundupplevelser 327 Nya butiker 1201 Design 326
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  Pro 4556 Kundupplevelser 327 Konsumentbeteende 320 Måsteläsning 297
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Hållbarhet 229 Mode 390 Nyheter 3758 Retailtrender 59
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Butikskoncept 823 Design 326 Visual Merchandising 171 Pro 4556
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

  Kundupplevelser 327 Köpcentrum 669 Pro 4556 Detaljhandel 124
Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex lanserar hållbart babysortiment

Lindex lanserar hållbart babysortiment

  Detaljhandel 124 Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Nyheter 3758
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av  mer  hållbara  material.
Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

  Pro 4556 Kundupplevelser 327 Omnichannel 329
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

  Nya butiker 1201 Visual Merchandising 171 Butikskoncept 823 Internationellt 1336
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

  Måsteläsning 297 Pro 4556 Undersökningar 429 Detaljhandel 124
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kärleksbudskap på Oxford Street

Kärleksbudskap på Oxford Street

  Cityhandel 281 Design 326 Nyheter 3758 Visual Merchandising 171
Den som rör sig på Oxford Street i centrala London kan knappast undgå kärlekens budskap från Flannels. Flannels är ett brittiskt varumärke som specialiserat sig på exklusivt mode för både män och kvinnor.  Neil Prosser, grundaren av The Flannels Group, öppnade sin första butik på 88 King Street i Knutsford, Cheshire 1976. Kärlekens budskap i … (läs mer)
Förvandlade butik till mötesplats

Förvandlade butik till mötesplats

  Kundupplevelser 327 Butikskoncept 823 Pro 4556
Nyligen lanserade den fysiska butiken en kaffebar i mitten av lokalen. Det har bidragit till att kunderna stannar längre, och att nya hittar till butiken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrum storsatsar på Youtube

Köpcentrum storsatsar på Youtube

  Pro 4556 Kundupplevelser 327 Köpcentrum 669 Internationellt 1336
Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bättre service högst på önskelistan

Bättre service högst på önskelistan

  Detaljhandel 124 Konsumentbeteende 320 Måsteläsning 297 Pro 4556
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ikeas samarbete ska förbättra livsvillkor

Ikeas samarbete ska förbättra livsvillkor

  Nyheter 3758 Design 326 Retailtrender 59
Ikea har tillsammans med designer Martin Bergström skapat en produktlinje med sociala entreprenörer från Indien, Thailand och Rumänien.
Nya upplevelser i Decathlons konceptbutik

Nya upplevelser i Decathlons konceptbutik

  Pro 4556 Internationellt 1336 Butikskoncept 823 Kundupplevelser 327
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!