Vilken prima butik Mango!

  LÄSTID: 1 MINUT

För andra året i rad samarbetar modevarumärket Mango med den spanska festivalen Primavera. Som sponsor är man också närvarande på området i Parc del Fòrum i Barcelona med en pop up-butik.

Akter som Lorde, Björk, Haim, Arctic Monkeys, Nick Cave & The Bad Seeds, National och Lykke Li bidrar i helgen till att skapa minnen för livet för besökarna. Men Mango förser även den retailintresserade med inspiration med sin tillfälliga butik.

Snyggt jobbat Mango!

Foto: Mango.


Mango 3


Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  Butikskoncept 735 Ny teknik 446 Pro 4255 Mode 328
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Techbaserad kedja vinner mark

Techbaserad kedja vinner mark

  Butikskoncept 735 Internationellt 1231 Ny teknik 446 Pro 4255
Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för Wallins couturekollektion

Premiär för Wallins couturekollektion

  Nyheter 3498 Mode 328 Design 296 Pro 4255
Den 11 juli lanserar designern Lars Wallin sin första couturekollektion. Han gör det i köpcentrumet i form av en utställning. "Jag har en ambition att ta vidare kollektionen internationellt".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Nyheter 3498 Retailtrender 33 Design 296 Visual Merchandising 152
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Apple har öppnat en oas i Macau

Apple har öppnat en oas i Macau

  Internationellt 1231 Visual Merchandising 152 Pro 4255 Nya butiker 1103
Storstaden rusar på utanför nyöppnade Apple Cotai Central i Macau. Här vill man erbjuda ett lugnt komplement till den livliga miljön utanför.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Federer blir Uniqlos ambassadör

Federer blir Uniqlos ambassadör

  Retailtrender 33 Varumärken 253 Mode 328 Nyheter 3498
Uniqlo öppnar inom kort i Sverige, närmare bestämt den 24 augusti. Nu står det klart att varumärket skaffat sig en ny ambassadör. Tennisspelaren Roger Federer blir Global Brand Ambassador.
Variation med pop ups i butiken

Variation med pop ups i butiken

  Butikskoncept 735 Pro 4255 Nya butiker 1103 Kundupplevelser 262
Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Spektakulär F&B  i nytt köpcentrum

Spektakulär F&B i nytt köpcentrum

  Design 296 Internationellt 1231 Pro 4255 Köpcentrum 600
Det nya köpcentrumet mixar boende med shopping och upplevelser. Man utlovar dessutom ett mixat food & beverage-erbjudande i en spektakulär miljö.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

E-shoppa stilen i virtuell 3-D

  E-handel 850 Ny teknik 446 Visual Merchandising 152 Pro 4255
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handelns två tyngsta trender

E-handelns två tyngsta trender

  Retailtrender 33 E-handel 850 Internationellt 1231
CROSS BORDER. Stuart Rose, partner på Mirus Capital Advisors, delar med sig av sina tankar kring e-handelns cross border-möjligheter.  Han lyfter fram två tunga trender.
Teknik och personal lyfter butiken

Teknik och personal lyfter butiken

  Pro 4255 Nya butiker 1103 Butikskoncept 735 Måsteläsning 250
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Konceptbutik fylld med ny teknik

Konceptbutik fylld med ny teknik

  Butikskoncept 735 Ny teknik 446 Kundupplevelser 262 Pop up 139
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

Säljsuccé med flexibel teaterkiosk

  Visual Merchandising 152 Design 296 Butikskoncept 735 Pro 4255
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Clas Ohlsons nya konceptbutik

Se Clas Ohlsons nya konceptbutik

  Kundupplevelser 262 Butikskoncept 735 Pro 4255 Internationellt 1231
Clas Ohlson har öppnat en konceptbutik kallad ”Hemma hos Clas Ohlson” i centrala Oslo. Den lilla butiken innehåller ett flertal helt nya grepp för kedjan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sneakerfansens heliga graal

Sneakerfansens heliga graal

  Internationellt 1231 Nya butiker 1103 Butikskoncept 735 Pro 4255
Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Paleo med Creams of the stone age

Paleo med Creams of the stone age

  Hållbarhet 192 Internationellt 1231 Pop up 139 Retailtrender 33
Krämer och andra kosmetikprodukter absorberas av kroppen när de appliceras. Precis som det vi äter (nåja, men vi förstår andemeningen), menar man på Creams of the stone age.
Boohoo i samarbete med Paris Hilton

Boohoo i samarbete med Paris Hilton

  Nyheter 3498 Mode 328 E-handel 850 Retailtrender 33
Det brittiska onlinebaserade modevarumärket Boohoo har inlett ett samarbete med Paris Hilton. Hon står som meddesigner för en kollektion som nu har lanserats globalt.
Måstebutikerna du inte bör missa

Måstebutikerna du inte bör missa

  Visual Merchandising 152 Butikskoncept 735 Kundupplevelser 262 Destinationer 142
Upplevelser är den fysiska handelns väg in i framtiden, det verkar de flesta vara överens om. Här är 22 butikskoncept fyllda med nytänkande och inspiration – alla väl värda ett besök.
Plantagen lär av digital pop up

Plantagen lär av digital pop up

  Pro 4255 E-handel 850 Butikskoncept 735 Nyheter 3498
Plantagen skruvar nu på sitt koncept. Butikerna omstruktureras och ett mindre format etableras. En digital pop up är också första steget in i e-handeln för varumärket.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Interaktiv inspiration hos Whyred

Interaktiv inspiration hos Whyred

  Pro 4255 Ny teknik 446 Mode 328 Kundupplevelser 262
Whyred satsar på inspirerande digital signage i butik. Den interaktiva skärmen aktiveras automatiskt när en person närmar sig. Med hjälp av mobilen kan kunden ta över skärmen där information, inspiration och shopping väntar. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!