Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.

Adidas två nyöppnade flaggskepp i bilder

Adidas två nyöppnade flaggskepp i bilder

Adidas nya butikskoncept innehåller mycket betong och referenser till idrottsanläggningar. Men här finns också en rad intressanta strategiska nyheter. I fredags öppnade varumärket två nya flaggskepp varav ett är det största i världen. 

”En progressiv lekplats för äventyrare”

”En progressiv lekplats för äventyrare”

Varumärket The North Face fortsätter sin jakt på det perfekta butikskonceptet. Nu har man öppnat ett nytt flaggskepp där man erbjuder "en progressiv lekplats för äventyrare".

Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop

Inspiration basen i Ikeas nya Cookshop


Premiär för Sonos och Hays shop in shop

Premiär för Sonos och Hays shop in shop

Handelstrender har redan tidigare berättat om Sonos satsning på att skapa en hemmamiljö i butiken. Med inspiration från flaggskeppet i New York har nu den fösta butikslösningen öppnats i Norden.

LED lyfter Skechers flaggskepp

LED lyfter Skechers flaggskepp

Skechers har ökat sin etableringstakt gällande fysiska butiker. En av de mer spektakulära ligger i nyöppnade köpcentrumet Westfield World Retail Center. Belysning av såväl produkter som exponeringsytor ger butiken extra lyskraft.

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

Bättre butik med fem konkreta åtgärder

Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.

Levande entré med digital teknik

Levande entré med digital teknik

I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.

Anthropologie får sällskap i nytt koncept

Anthropologie får sällskap i nytt koncept

Håll i exponeringshatten! Nu har kedjan som gjort visual merchandising till en inspirerande konstform satt samman ett nytt butikskoncept. Nu vill Anthropologie täcka in en större del av kundernas liv.

Den flexibla supporterbutiken

Den flexibla supporterbutiken

Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.