Wesc har öppnar nytt butikskoncept

Wesc har öppnar nytt butikskoncept


Anthropologies kuraterade drömbutik

Anthropologies kuraterade drömbutik

Anthropologie har skapat sin egen drömbutik där man handplockat produkter och skapat en miljö som få den mest erfarne butiksnörden att tappa hakan.

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept

Kika in i Hemmakvälls nya butikskoncept


Här lockar nya vinklar in kunden

Här lockar nya vinklar in kunden


Knivskarp design hos Tadafusa

Knivskarp design hos Tadafusa

På den japanska västkusten hittar vi detta inspirerande exempel på minimalistisk design. Hos knivtillverkaren Tadafusa lyfts produkten fram med hjälp av ett lokalt producerat displaysystem. Se alla bilder här!

Som en blixt från klar butikshimmel

Som en blixt från klar butikshimmel

Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.

Se Anthropologies nya flaggskepp

Se Anthropologies nya flaggskepp

Den amerikanska Livsstilskedjan Anthropologie har gjort sig kända bland annat för sina vackert dekorerade butiksmiljöer. Nu utökar man sin flaggskeppsbutik i Portland, USA. Se bilderna här!

Hål i butikshyllan efter ökad e-handel

Hål i butikshyllan efter ökad e-handel

Ökad e-handel har lett till hål i hyllan i de fysiska butikerna. Nu ska kedjan försöka komma tillrätta med problemet genom att se över och minska antalet produkter i sortimentet.

Industriell tålighet hos Camper

Industriell tålighet hos Camper

Det spanska skovarumärket Camper har tagit fram ett ny shop in shop-koncept som ska tåla hård belastning, samtidigt som det är skalbart. Lösningen kommer från Sverige.

Ny teknik för personifiering i butik

Ny teknik för personifiering i butik

Genom en ny lösning kan handlare nu skicka riktade och anpassade erbjudanden till kunder som befinner sig i deras fysiska butiker. Samtidigt möjliggör interaktiva skärmar en mer personlig shoppingupplevelse.