Se H&M:s röststyrda butiksspegel

  LÄSTID: 1 MINUT

INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.

Där, på andra våningen, kan kunderna ta selfies eller få modeinspiration och förslag på produkter. Allt styrs med rösten. Kunden kan också shoppa den föreslagna stilen med ”spegelrabatt”.

Projektet har man genomfört tillsammans med Microsoft, Ombori och Visual Art.

Se hur den fungerar på filmen nedan.


Läs även: 40 hårda fakta om röststyrning


H&M – Voice Interactive Mirror från Visual Art på Vimeo.






Sex trender formar matinköpen

Sex trender formar matinköpen

  Trender 418 Kundupplevelser 269 Måsteläsning 257 Pro 4286
Restauranger och dagligvarubutiker förändrar och utvecklar nu sina erbjudanden. Till grund för detta ligger sex tongivande trender. Bland annat hamnar bekvämlighet, upplevelser och hållbarhet i fokus. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hälsosammare val med lugn musik

Hälsosammare val med lugn musik

  Nyheter 3523 Pro 4286 Undersökningar 386 Kundupplevelser 269
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyra trender som förändrar retail

Fyra trender som förändrar retail

  Ny teknik 451 Pro 4286 Måsteläsning 257 Konsumentbeteende 291
De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

  Pro 4286 Hållbarhet 193 Nyheter 3523 Kundupplevelser 269
Nu lanserar Clas Ohlson ett nytt koncept med syfte att erbjuda roliga och kreativa aktiviteter för barn. Kedjan vill bidra till att förenkla och förbättra familjers fritid.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Odd Molly laddar för expansion

Odd Molly laddar för expansion

  Mode 332 Internationellt 1248 Pro 4286 Nyheter 3523
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica lanserar tjänst för röststyrning

Ica lanserar tjänst för röststyrning

  Ny teknik 451 Pro 4286 Måsteläsning 257 Nyheter 3523
Nu kan Icas kunder tala med den digitala personen Monica – som hjälper till med receptinspiration och hantering av inköpslistor. "Röststyrning kommer få allt större betydelse".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  Retailtrender 37 Mode 332 Nyheter 3523 E-handel 861
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Stretching en ny retailtrend

Stretching en ny retailtrend

  Kundupplevelser 269 Trender 418 Köpcentrum 604 Pro 4286
Stretching växer som ny företeelse just nu i USA. I välkomnande och avslappnade miljöer erbjuder man stretching i en rad olika former. Från individuellt till gemensamma klasser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

Uniqlo hyllar Stockholms funktionalism

  Mode 332 Varumärken 253 Pro 4286 Personer 246
Uniqlo lyfter fram sju personligheter som i sin tur sätter ljus på sina favoritplatser i Stockholm. Med den nya kampanjen vill varumärket hylla stadens – och de egna produkternas – funktionalism. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

I dag tillträder Susanne som Lindex VD

I dag tillträder Susanne som Lindex VD

  Mode 332 Nyheter 3523 Karriär 248 Personer 246
Susanne Ehnbåge, som i januari utsågs till ny verkställande direktör för Lindex, tillträder i dag i rollen för modeföretaget. "Lindex resa har gjort ett starkt intryck på mig."
Ny retail i feministiskt flaggskepp

Ny retail i feministiskt flaggskepp

  Internationellt 1248 Butikskoncept 744 Kundupplevelser 269 Pro 4286
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Betala kaffet med bitcoin

Betala kaffet med bitcoin

  Ny teknik 451 Pro 4286 Trender 418 Nyheter 3523
Snart kan du betala din fika med kryptovaluta. Kedjans kunder kommer inom kort kunna omvandla sin digitala valuta och betala för sin latte med bitcoin. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Spåra produkten med mobilen

Spåra produkten med mobilen

  Logistik 108 Pro 4286 Ny teknik 451 Internationellt 1248
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Retailtrender 37 Butikskoncept 744 Nyheter 3523
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Abercrombie i samarbete med hotell

Abercrombie i samarbete med hotell

  Kundupplevelser 269 Internationellt 1248 Pro 4286 Mode 332
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Design 298 Visual Merchandising 154 Internationellt 1248 Retailtrender 37
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Pro 4286 Visual Merchandising 154 Nya butiker 1112 Pop up 141
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Retailtrender 37 Internationellt 1248 Nyheter 3523 Butikskoncept 744
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ. 
Passform  vinner över storlek online

Passform vinner över storlek online

  Trender 418 Pro 4286 Kundupplevelser 269 E-handel 861
Från att ha handlat om specifika storlekar rör sig nu allt fler mot en personaliserad AI-tjänst för bästa passform. Här är tre exempel på företag som använder tekniken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Modebutik med artificiell intelligens

Modebutik med artificiell intelligens

  Pro 4286 Ny teknik 451 M-handel 140 Butikskoncept 744
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!