Se H&M:s röststyrda butiksspegel

  LÄSTID: 1 MINUT

INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.

Där, på andra våningen, kan kunderna ta selfies eller få modeinspiration och förslag på produkter. Allt styrs med rösten. Kunden kan också shoppa den föreslagna stilen med ”spegelrabatt”.

Projektet har man genomfört tillsammans med Microsoft, Ombori och Visual Art.

Se hur den fungerar på filmen nedan.


Läs även: 40 hårda fakta om röststyrning


H&M – Voice Interactive Mirror från Visual Art på Vimeo.






Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Nyheter 3754 Personer 331 Pro 4550 Mode 389
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

  E-handel 944 Kundupplevelser 327 Pro 4550 Undersökningar 429
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Pro 4550 Nyheter 3754 Hållbarhet 229 Ny teknik 503
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Pro 4550 Ny teknik 503 Kundupplevelser 327 Nyheter 3754
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Pro 4550 Nyheter 3754 Ny teknik 503 Visual Merchandising 169
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Nya butiker 1199 Detaljhandel 120 Pro 4550 Kundupplevelser 327
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  Pro 4550 Måsteläsning 296 Konsumentbeteende 319 Undersökningar 429
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Detaljhandel 120 Mode 389 Nyheter 3754 Cityhandel 281
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Retailtrender 59 Nyheter 3754 Hållbarhet 229 Mode 389
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Nyheter 3754 Pro 4550 Design 325 Butikskoncept 821
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl lanserar nytt koncept

KappAhl lanserar nytt koncept

  Nya butiker 1199 Mode 389 Detaljhandel 120 Nyheter 3754
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Franskt mode till Bibliotekstan

Franskt mode till Bibliotekstan

  Mode 389 Cityhandel 281 Nyheter 3754 Nya butiker 1199
Det franska modevarumärket Maje öppnar i maj sin första fristående konceptbutik i Skandinavien.
Gant öppnar nytt flaggskepp

Gant öppnar nytt flaggskepp

  Mode 389 Cityhandel 281 Nyheter 3754 Nya butiker 1199
Under våren öppnar Gant en flaggskeppsbutik i korsningen Fredsgatan och Södra Hamngatan, mitt i centrala Göteborg.
Gate46 rekryterar och startar affärsområde

Gate46 rekryterar och startar affärsområde

  Mode 389 Personer 331 Nyheter 3754 Karriär 320
Gate46 rekryterar Mikael Bruun, tidigare Lease Manager på H&M Group, som ansvarig för det nya affärsområdet Global Expansion Management.
Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

  Köpcentrum 668 Detaljhandel 120 Kundupplevelser 327 Pro 4550
Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex lanserar hållbart babysortiment

Lindex lanserar hållbart babysortiment

  Mode 389 Detaljhandel 120 Retailtrender 59 Hållbarhet 229
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av  mer  hållbara  material.
Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

Så skapar Cervera en sömlös upplevelse

  Omnichannel 329 Pro 4550 Kundupplevelser 327
Cervera skapar en sömlös upplevelse där kanalerna samverkar. Man har valt att göra det med befintliga system. Så här går det till.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Food Market med mat och möten i fokus

Food Market med mat och möten i fokus

  Detaljhandel 120 Visual Merchandising 169 Design 325 Pro 4550
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala kvitton hos Willys

Digitala kvitton hos Willys

  Hållbarhet 229 Ny teknik 503 Nyheter 3754 Detaljhandel 120
Nu inför Willys digitala kvitton. "Det blir enklare för kunderna och vi kan spara både på papper och miljön", säger Thomas Evertsson, VD på Willys.
Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

Bättre upplevelser i (5G)uppkopplad butik

  Pro 4550 Omnichannel 329 Detaljhandel 120 Undersökningar 429
Lanseringen av 5G lyfter upplevelsen i butik. Inom retail väntas varannat företag införa Internet of things i butiksmiljön de kommande åren.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!