Konsumenten efterfrågar ny teknik som gör inköpsrundan enklare och mer bekväm. Och inom en nära framtid kommer majoriteten av konsumenterna göra sina matinköp online. Det visar en ny studie.
Att kunder lämnar tillbaka varor behöver inte vara negativt för e-handelsföretagen. Tvärtom kan returer vara något företagen tjänar på i längden. Det visar ny forskning.
I dag läggs en ny rapport fram: Handelns betydelse – förr, nu och i framtiden. Rapportförfattarna menar att strukturomvandlingen inom handeln påskyndas av digitaliseringen – och att det inte finns någon tydlig vinnare.
Starkt Wi-Fi, närvaro i sociala medier och strömlinjeformad shopping är avgörande för att attrahera millennials och generation Z. Och den yngre generationen verkar vara den fysiska handelns räddning. Det visar en ny studie.
Modet blir snabbare och snabbare. En ny studie har granskat de strategier som hängivna shoppare använder sig av för att bli kompetenta konsumenter av fast fashion. Det är en tidskrävande uppgift, visar det sig.
E-handelskonsumtionen ökade med 14 procent under april jämfört med samma period i fjol. Inredning och livsmedel ökar allra mest.
Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.
Andelen självscannare har ökat dramatiskt. Kunderna gillar att använda tekniken och checkar gärna ut själva när det finns möjlighet. Det visar en ny undersökning.
Bilköparna har nu större förtroende för teknikföretag än de har för traditionella biltillverkare när det gäller självkörande bilar. Och provköra vill man göra via virtual reality.
Konverteringen är avklarad och köpet genomfört. Då finns alla möjligheter att bygga en långsiktigt lönsam relation. Om du bara klarar av sanningens ögonblick i den nya handeln.