Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
En ny studie har undersökt vad konsumenten förväntar sig av den moderna dagligvarubutiken.
E-handeln växter med 16 procent under andra kvartalet. Allt fler erbjuder fria returer.
Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.
Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.
Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.
Försäljningstillväxten i e-handeln var åter positiv i augusti efter att ha varit negativ i juli. Också andelen BOPIS ökade under månaden.
Sju av tio onlinekunder kommer fortsätta handla mat på nätet även efter att restriktionerna lättar. Det visar en ny undersökning.
Ett team av forskare har utrett hur dagligvarubranschen kan bidra till en bättre kosthållning och därmed hälsa. Detta är deras förslag.