Pressbyråns kunder kan nu få varor levererade med Uber Eats. Fler än 60 butiker erbjuder tjänsten – med en leveranstid från 15 minuter.
Dagligvarukedjan lanserar kylda paketskåp i bostadsnära områden. Man vill komma närmare kunden och öka flexibiliteten.
Drönare minska miljöpåverkan samt öka servicen i skärgård och på landsbygd. ”Timingen är rätt för oss”, säger Emma Lindahl, co-lead på IcaX.
Räknar med att passera såväl UPS som FedEx och bli största leverantör av paket. Och det är absolut ingen avlägsen framtidsvision.
Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
Snabbhet är kärnan i Foodora Markets erbjudande, något som även gäller etableringstakten.
Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.
Tesco har lanserat ett pilottest med Gorillas. Tillsammans erbjuder man leverans inom 10 minuter.
Till en början kommer Bzzt leverera mat och köra bud i Malmö och Göteborg. Inom kort blir det även podtaxi.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.