Utöver en allmän uppfräschning av ytorna utökas det nya Restaurangtorget. Fokus i förvandlingen ligger på hållbarhet.
Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Circle K inför kassalös teknik i befintliga butiker där människor redan handlar. Ambitionen är att skapa en mer sömlös servicehandel.
Två nya satsningar på kassalös retail sker i befintliga butiker – vilket också bäddar för en bredare spridning av tekniken.
Digital marknadsplats anpassas för att bli mer lättanvänd för äldre konsumenter.
Brittiska dagligvarukedjan Tesco har nu öppnat sin första skarpa butik med kassalös teknik.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Ikea rullar ut ett nytt sätta att registrera sina varor via kedjans mobilapp.
Tillsammans ska Löfbergs och Circle K nu rädda 13 ton kaffe om året i hållbarhetsprojektet Räddat Kaffe.