This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl har öppnat en ny butik i Södertälje. Den följer kedjans senaste butikskoncept som blivit belönat för sin miljövänlighet. Man arbetar dessutom för att hållbarhetsanpassa såväl logistik som sortiment.

Här öppnar Arket i Stockholm

Här öppnar Arket i Stockholm

Våren 2018 öppnar H&M-gruppens nya varumärke Arket sin första butik i Sverige. Butiken blir cirka 1 000 kvadratmeter stor.

Lexington startar praktikprogram

Lexington startar praktikprogram

Lexington Company kommer under hösten 2017 öppna dörrarna för nya praktikanter. "Vi vill skapa ett värdefullt utbyte mellan oss och praktikanterna", säger VD Krisitina Lindhe.

Adam Friberg berättar om AVAVAV

Adam Friberg berättar om AVAVAV

De var medgrundare till Cheap Monday, Monki och Weekday. Nu lanserar Adam och Linda Friberg nya varumärket AVAVAV. Exklusivt för Handelstrender berättar Adam om ett nyskapande och hållbart onlinekoncept. På skissbordet finns även ett fysiskt koncept. 

Jungle Juice Bar lanseras i Sverige

Jungle Juice Bar lanseras i Sverige

Jungle Juice Bar tar nu steget in i Sverige, man räknar med att öppna de första butikerna under året. Såväl kedjan som VD har belönats för sina framgångar. 

Fem tunga analystrender inom retail

Fem tunga analystrender inom retail

Insikter via Internet of things, mikrosegmentering och dynamisk prissättning. Digitaliseringen för med sig nya möjligheter att analysera verksamheten i realtid. Här är fem tunga trender inom retailanalys just nu.  

Designtorget nyöppnar med uppdaterat koncept

Designtorget nyöppnar med uppdaterat koncept

Designtorgets butik på Vallgatan i Göteborg har gjorts om. I samband med nyöppningen har butiken fått ett nytt koncept med flera nya varumärken. Formgivarna har också fått en mer framträdande plats.

Costco ökar satsningen på Europa

Costco ökar satsningen på Europa

Det är långt ifrån den mest digitalt innovativa kedjan inom retail. Trots detta överträffar man förväntningarna både gällande försäljning och lönsamhet. Nu öppnar Costco på ännu en marknad i Europa.

Jula testar ny fulfillment på bilträff

Jula testar ny fulfillment på bilträff

Jula testar nya alternativ för fulfillment under sommarens Power Big Meet i Lidköping. Testet sker i Julas nya pop up-butik där man bland annat kan handla via click & collect.

Mindre varumärken bryr sig mer

Mindre varumärken bryr sig mer

Majoriteten av europeiska konsumenter, 53 procent, anser att mindre företag bryr sig mer om sina kunders behov än vad större gör. Hemligheten finns i smart användning av ny teknik.