I december öppnar en upplevelseinriktad konceptbutik för kaffe, en ny restaurang och en barberarshop i Avenyområdet i Göteborg.
Fastighetsägaren vill skapa en ny form av interaktiv yta som suddar ut gränserna mellan on- och offline. Både färska och etablerade varumärken ska kunna visa upp sina nya produkter här.
Med ny teknik ökar möjligheterna att erbjuda sömlös shopping. En ny app gör det möjligt för kedjans personal att lägga onlinebeställningar åt kunden på plats i butiken.
Beatles gjorde sin första USA-spelning här. Eisenhower har haft två presidentgalor. Kedjan REI gjuter nu nytt liv i lokalerna som har en minst sagt rik historia.
Nu lanserar fastighetsbolaget Atrium Ljungberg sitt välkomstprogram i Uppsala. Det är en modell för ökad integration som innehåller mer än bara bostäder.
Digitala kanaler som hemsidor och appar är de viktigaste kanalerna när kunderna är på jakt efter nya produkter. Och omnishoppande är det nya normala. Det visar en färsk undersökning.
Mitt i mörka vintern lyser den upp stadens arkitektur med konstnärliga ljussättningar. "Det är en överraskande, upplevelserik och fungerande festival". Nu har eventet belönats med ett tungt pris.
Försäljningen via de egna digitala kanalerna ska tredubblas. Antalet kedjor man samarbetar med kommer minskas dramatiskt. Nu satsar Nike med full kraft på direct-to-consumer.
Formatet är komprimerat för att passa den nya tidens stressade konsument. En ny tjänst för leverans av varorna, köpta i den fysiska butiken, har ökat snittköpen dramatiskt.
Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!