Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
I vår öppnar fyra nya matkoncept samt ett flertal butiker i Kista Galleria. Centrumet kommer att genomgå en modernisering och bli en mötesplats med flera olika karaktärer.
Nordiska e-handelskonsumenter köpte varor på nätet till ett värde av 209,6 miljarder kronor under 2017. Det framgår av PostNords årliga rapport ”E-handeln i Norden”.
Funktionalitet går oftast före upplevelser i dagligvarubutiken. Följ med in i ett inspirerande undantag med upplevelser och hälsosam mat till lågpris.
Innan Eataly öppnade sin första butik hämtade man inspiration från London. "Därför känns det som en viktig milstolpe för oss att öppna här".
Den fysiska detaljhandeln söker sin nya roll. Vid horisonten dyker det upp fyra nya typer av köpcentrum med en sak gemensamt – alla är extremt fokuserade på konsumenternas nya beteenden och förväntningar.
Food halls är en fortsatt stark internationell trend som kan tillföra upplevelser, längre besökstider och omsättning. Här fyra viktiga ingredienser.
I den nya kampanjen ”Vad har du på dig?” vill varuhuskedjan Åhléns visa hur våra plagg påverkar oss, både psykiskt och fysiskt.
Danska kedjan Jysk har nu öppnat sin första butik i Dubai. Grundaren Lars Larsen siktar på att kedjan ska bli en av de mest spridda i världen.
Amazon Go har banat väg för den kassalösa butiken. Nu lanseras ett nytt skalbart koncept som gör det möjligt även för större butiker att skippa kassan.