This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Plantagen öppnar nytt logistikcenter

Plantagen öppnar nytt logistikcenter

Packning för butik, som tidigare genomförts i Holland, Tyskland, Danmark och Helsingborg centraliseras nu till nya lokaler.

Framtidens retail löser kundens problem

Framtidens retail löser kundens problem

Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.

Thon Property i storavtal med H&M

Thon Property i storavtal med H&M

Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.

Nu rullas 500 robotar ut i butik

Nu rullas 500 robotar ut i butik

Närmare 500 robotar gör nu entré hos butikskedjorna. Genom att cirkulera i butikerna ska de upptäcka problem och frigöra tid för personalen.

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

Det gränsar till nörderi, ja. Men den som gjort sin läxa vet att framtidens handel bygger på data och ny teknik. Alibabas forskare lyfter fram tio tekniktrender.

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

I ett nytt forskningsprojekt ska man studera hur arbetsmiljöarbetet i kedjeföretag inom detaljhandeln kan förbättras och bli effektivare.

Ny bröllopsbutik för millennials

Ny bröllopsbutik för millennials

Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.