Trots att många svenskar handlar på nätet har rädslan att bli hackad fått nästan var fjärde svensk att avstå från ett köp.
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.
Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut.
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Priset för årets köpcentrum gick till Kina och bästa framtida projekt finns i USA. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
Under torsdagen arrangerade Mapic i samarbete med Nordic Council of Shopping Centrers ett seminarium med fokus på nordiska länderna. Dashl fanns bland företagen som berättade om sin verksamhet.