Kunder som handlar DIY och trädgård håller sig helst till fysiska butiker. Om butiken de brukar handla i stänger föredrar de en annan lokal butik framför e-handel.
Glossier har stått för en av de senaste årens mest uppmärksammade butiksöppningar. Nu öppnar man ännu en fysisk butik.
Den fysiska detaljhandeln genomgår en tid av stora förändringar – som långt i från alla överlever. Här är varningstecknen som skvallrar om att er verksamhet har problem.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
The Container Store är specialiserat på lösningar för förvaring. Nu har man skapat ett koncept för personaliserade garderobslösningar. Se det här!
Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.
Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.
Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!
Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.