This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Sex av tio väljer helst fysisk butik

Sex av tio väljer helst fysisk butik

Kunder som handlar DIY och trädgård håller sig helst till fysiska butiker. Om butiken de brukar handla i stänger föredrar de en annan lokal butik framför e-handel.

Här öppnar Glossier ny pop up

Här öppnar Glossier ny pop up

Glossier har stått för en av de senaste årens mest uppmärksammade butiksöppningar. Nu öppnar man ännu en fysisk butik.

Undvik retaildöden – se varningstecknen i tid

Undvik retaildöden – se varningstecknen i tid

Den fysiska detaljhandeln genomgår en tid av stora förändringar – som långt i från alla överlever. Här är varningstecknen som skvallrar om att er verksamhet har problem.

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.

Blankdays öppnar ny butik i USA

Blankdays öppnar ny butik i USA

I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.

Se Container Stores nya butikskoncept

Se Container Stores nya butikskoncept

The Container Store är specialiserat på lösningar för förvaring. Nu har man skapat ett koncept för personaliserade garderobslösningar. Se det här!

Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

Zalando säkrar köp enligt nya EU-direktiv

Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.

Se Microsofts nyöppnade flaggskepp

Se Microsofts nyöppnade flaggskepp

Microsoft har öppnat sin första permanenta fysiska butik i Europa. Vid Oxford City i centrala London erbjuder man upplevelser på tre våningar. Se bilderna!

Köpcentrum storsatsar på Virtual Reality

Köpcentrum storsatsar på Virtual Reality

Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.