Nu kan alla Stockholmare inom tullarna få sin beställning så snabbt som inom 15 minuter.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.
Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
I dag öppnar Freshippo, som ägs av Alibaba Group, sitt senaste fysiska butikskoncept i Shanghai.
Under september och oktober startar PostNord sitt pilottest av 100 paketboxar. Responsen är positiv.
Det är en stillsammare tillväxt än tidigare månader under pandemin.
Man utlovar en kundupplevelse utöver det vanliga. Konceptet innehåller även food & beverage och retail.
Varumärket lanserar en hållbar prenumerationsservice för löparskor.
Den är enkel att flytta, innehåller 5G-teknik och besökaren guidas av roboten Stanley.