Nya flaggskeppsbutiker, digitala innovationer och tillväxt på både mogna och nya marknader. Vi har sammanställt internationella nyheter i kortformat.
Detaljhandeln kämpar för att kunna möta den nya konsumenten som är påläst och kunnig när de kommer till butiken. Detta enligt en ny studie.
AI förändrar kundresan inför årets högtider, konsumenter handlar tidigare än någonsin och detaljhandeln satsar på nya koncept och bredare utbud.
Kedjan lanserar microbutiker för mat på språng. Det nya konceptet är en satsning på växande kategorin ”food for now”.
Fokus ligger på att skapa en plats där mat och gemenskap möter arbetsglädje.
Gen X påverkan är djup och alltför ofta förbises av varumärken. Här är veckans måsteläsning.
Biltema etablerar sitt första varuhus på Åland, med öppning planerad till sommaren 2027.
Fyra centrumföreningar får vardera en miljon kronor för att utveckla sina stadskärnor.
Svensk Dagligvaruhandel rapporterar volymtillväxt och en starkare utveckling för e-handel än butik.
Aktuella notiser från detaljhandeln. I dag med fokus på nya leveranslösningar, digitala koncept och tekniksatsningar som förändrar kundupplevelsen.