En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Till våren kommer second hand-kedjan till citykärnan. Tanken är att etableringen ska locka en bred publik i alla åldrar.
Pandemins grepp har lättat och konsumenterna ger sig ut i det nya normala. En ny studie kartlägger vilken sinnesstämning konsumenten befinner sig i just nu.
Det obemannade konceptet är ett sätt att skapa närvaro och service i områden där invånarna saknar en traditionell butik.
Satsningen är företagets första digitala initiativ som involverar enskilda butiker direkt. För Wolt är det ett steg på resan mot ett digitalt köpcentrum.
Ett nytt butikskoncept säljer sina varor online med ett särskiljande inslag – butiken erbjuder enbart curbside pickup som leveransalternativ.
Hållbara insikter. En studie har undersökt hur livscykelanalys kan användas inom detaljhandeln. Detta i syfte att minska klimatpåverkan.
Den nya standarden gör det möjligt för hela branschen att systematiskt och i stor skala arbeta för bevarandet av biologisk mångfald.
Den 7:e april öppnar Ikea sin första citybutik någonsin i Sverige. Se bilderna från butiken!