I samband med att varuhuset nyöppnar sin avdelning för dammode lanserar man också kampanjen Holly Nichols. Det är en månad lång hyllning till kvinnors kraft och påverkan på samhället.
Regeringen har gett Skolverket i uppdrag att på försök införa en handelsinriktning på gymnasieskolans ekonomiprogram. Svensk Handel som länge drivit frågan välkomnar initiativet.
Elon Group har rekryterat Åsa Skog som administrativ chef, hon tar även steget in i ledningsgruppen. Åsa kommer närmast från tjänsten som säljsupportchef på Elektroskandia.
Nu har Nespresso öppnat sin första ”boutique-in-shop” som är ett nytt koncept. Öppnandet är ett led i processen att öka tillgängligheten för kunderna och erbjuda dem bästa möjliga personliga upplevelse och service.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".
Nu tar dagligvarukedjan Lidl ett nytt steg mot en ännu mer hållbar detaljhandel. Den nya butiken blir pilot för den nya certifieringen NollCO2, ett projekt med miljökrav som är bland de tuffaste i världen.
Amazon vill göra sagostunden bättre för sina Prime-medlemmar. En prenumeration på barnböcker ska inspirera till läsning – till kraftigt sänkta priser.
Dagligvarukedjan och dess systervarumärke har tagit ett hållbart beslut. Kedjorna kommer utöka sitt sortiment med ekologiska fruktjuicer. År 2025 räknar man med att enbart erbjuda certifierade produkter.
Inte ens ett år efter att företaget grundades är Postery.com nu nominerade till Svenska Designpriset för sin e-handelsdesign. Användarvänlighet med nutida formspråk har varit i fokus.
"Från ett svenskt märke till ett annat kommer ett unikt samarbete där natur möter mode. Acne Studios Fjällräven. Startar globalt den 6 september."