En ny studie visar på utrymme för förbättringar inom Curbside pickup och BOPIS. Så här gör du upplevelsen bättre.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
En ny undersökning kartlägger hur väl svenska detaljhandelsföretag lyckas på Instagram. Sex av varumärkena utmärker sig som ”best practice” i Sverige.
Lösningen appliceras på befintliga butiker. ”Detta är en game-changer”.
Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
Man utlovar en kundupplevelse utöver det vanliga. Konceptet innehåller även food & beverage och retail.