Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.

Så agerar en inkluderande ledare i krisen

Så agerar en inkluderande ledare i krisen

Ta inte saker för givet, se till att alla blir sedda och förbered möten. Coronakrisen gör att många arbetar hemifrån, här är sju tips för att skapa ett inkluderande ledarskap.

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Den pågående krisen leder till nya mindsets hos konsumenten. Flera redan befintliga förändringar i konsumentens värderingar och beteende accelereras nu av coronautbrottet.

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.

Fem coronafrågor att diskutera i butik

Fem coronafrågor att diskutera i butik

Utbrottet av coronaviruset har fått konsekvenser även inom de vardagliga rutinerna inom retail. Här är fem områden att ta upp med ditt team i butiken.

Sex tunga krafter i 20-talets retail

Sex tunga krafter i 20-talets retail

Ett nytt decennium har inletts. Här är de trender som redan börjat påverka detaljhandeln – och som kommer förändra retail de kommande åren.

Förortscentrum samlar det lokala samhället

Förortscentrum samlar det lokala samhället

”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället

Censurerade kundomdömen skapar misstro

Censurerade kundomdömen skapar misstro

Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.