Digitaliseringen accelererar inom detaljhandeln och retail. Här är tre techbaserade företeelser som är väl värda att hålla koll på.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
Erbjuder en butiksupplevelse laddad med driven arkitektur och hållbarhet. ”Nödvändigt med förnyelse”.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Dagligvarukedjan inleder ett samarbete med Amazon, samtidigt som man utökar sin satsning på last mile-robotar.
Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.
En revolution pågår inom främst dagligvaruhandeln och servicehandeln. Nu blir Whole Foods Market kassalöst.