Riktar sig till män som söker ”stil och coola produkter” – men ogillar att handla i butik eller att söka efter rätt stil på nätet.
Inkubatorn ska lyfta nya varumärken som fötts hemma vid köksbordet under pandemins lockdown.
Som ett led i Synsam hållbarhetsagenda flyttar bolaget sin produktion från Asien till Sverige.
Under hela oktober kan invånarna i Högdalen skänka bort jackor genom att hänga upp dem på den nya snällväggen.
Gränserna mellan butiker, marknadsplatser och fulfillment suddas ut. Det är inte längre självklart vem som gör vad, vem som säljer.
Hemköp lanserar sitt nya lojalitetsprogram Klubb Hemköp, samtidigt presenterar man en innovativ satsning för att premiera hållbara val.
Nu digitaliseras köpcentrumen via en digital marknadsplats för butikerna.
I dag öppnar Freshippo, som ägs av Alibaba Group, sitt senaste fysiska butikskoncept i Shanghai.
Under september och oktober startar PostNord sitt pilottest av 100 paketboxar. Responsen är positiv.
Det är en stillsammare tillväxt än tidigare månader under pandemin.