Världsmästaren i Butikskommunikation (Visual Merchandising) 2022 har korats. Under fyra dagar visade nio ungdomar upp sina färdigheter.
Svensk Handels E-handelsindikator för september månad visar att e-handelns omsättning steg med 19 procent.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Centrum för AMP främjar etablering, utveckling och spridning av Affärs- och MedborgarPlats-modellen Sverige. Nu har Helena Olsson utsett till ny VD.
Stadium har rekryterat Dennis Majer till rollen som ny Head of Exclusive Brands.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade – både fysiskt och digitalt inräknat – med 8,7 procent under september 2022 jämfört med samma månad 2021.