Athleisure, streetwear och sneakers i fokus. Med en ny butiksdisposition och ytor för event och storytelling tar nu kedjan det första internationella steget.
Ett nytt skönhets- och spakoncept, Take a Break, har öppnat i Köpenhamns nya stadsdel Carlsberg City. Bakom satsningen står designern och affärsängeln Ilse Jacobsen.
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.
Det konstaterar grundarna bakom en ny nättjänst. Grundidén: Att underlätta för konsumenter som vill handla i amerikanska e-butiker. Antal produkter innan året är slut: 320 miljoner.
Kaffekedjan Starbucks testar nya format. Bland annat ska man nu öppna den första renodlade mobil-enheten. Beställningar och betalningar sker bara via kundens mobiltelefoner.
I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken.
Det mycket omtalade butikskonceptet Amazon Go har stött på tekniska hinder. Ett specifikt problem gör att den publika premiärdagen nu flyttats fram på obestämd tid.
H&M Flyttar sin nuvarande butik i köpcentrumet, den nya som öppnar i slutet av april blir den största på marknaden med sina 5 000 kvadratmeter.
Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.