Här gör Bershka butiksentré med pop up

  LÄSTID: 2 MINUTER

Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.  

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Bershka 1


Robyns kollektion speglar favoriter

Robyns kollektion speglar favoriter

  Mode 389 Pro 4550 Nyheter 3754 Personer 331
Varumärket Björn Borg lanserar en kollektionen man tagit fram tillsammans med Robyn. Stadium är en av de utvalda återförsäljare som kommer sälja plaggen. "Kollektionen är inspirerad av mina favoritkläder genom åren".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

​Bättre tillgänglighet för Jysk

​Bättre tillgänglighet för Jysk

  Nyheter 3754 Nya butiker 1199 Handelsplatser 145
Den 21 februari får två Jysk-butiker nya adresser när de öppnar i helt nya lokaler. Det ska ge bättre tillgänglighet, även för de som ska hämta varor man köpt online.
Så mycket ökade e-handeln under 2018

Så mycket ökade e-handeln under 2018

  Undersökningar 429 Pro 4550 E-handel 944
E-handeln i Sverige fortsatte att öka under 2018. För första gången kan den årliga rapporten E-barometern även visa regionala siffror på hur svenskarna e-handlat länsvis. Här är hela listan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

  Kundupplevelser 327 Pro 4550 E-handel 944 Undersökningar 429
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Nya butiker 1199 Nyheter 3754 Pro 4550 Butikskoncept 821
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Nyheter 3754 Internationellt 1333
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Nyheter 3754 Pro 4550 Butikskoncept 821 Cityhandel 281
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Pro 4550 Butikskoncept 821 Köpcentrum 668 Nya butiker 1199
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ica Maxi odlar egna grönsaker

Ica Maxi odlar egna grönsaker

  Nyheter 3754 Ny teknik 503 Hållbarhet 229 Pro 4550
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Pro 4550 Nyheter 3754 Kundupplevelser 327 Ny teknik 503
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Analys via VR gav ökad försäljning

Analys via VR gav ökad försäljning

  Ny teknik 503 Visual Merchandising 169 Nyheter 3754 Detaljhandel 120
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Detaljhandel 120 Nya butiker 1199 Pro 4550 Kundupplevelser 327
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  Konsumentbeteende 319 Pro 4550 Undersökningar 429 Kundupplevelser 327
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Chanel bygger ut butik i Stockholm

Chanel bygger ut butik i Stockholm

  Cityhandel 281 Detaljhandel 120 Nyheter 3754 Mode 389
Under hösten 2019 ska den nuvarande Chanelbutiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm byggas ut med ytterligare 300 kvadratmeter. Totalytan blir då 500 kvadrat.
Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Detaljhandel 120 Internationellt 1333 Nya butiker 1199 Destinationer 153
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

  Pro 4550 Logistik 134 Undersökningar 429 Detaljhandel 120
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

City Gross underlättar flexande

City Gross underlättar flexande

  Pro 4550 Detaljhandel 120 Konsumentbeteende 319 Produktutveckling 304
Allt fler väljer bort kött helt eller delvis. Det är bakgrunden till att City Gross nu gör en satsning som ska underlätta för flexitarianer. "Vi ska bli det självklara valet". 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Nyheter 3754 Mode 389
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

Kvinnors rättigheter i fokus hos The Body Shop

  Pro 4550 Varumärken 269 Nyheter 3754 Hållbarhet 229
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Butikskoncept 821 Design 325 Visual Merchandising 169 Nyheter 3754
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!