Konsumenterna vill ha mänsklig service

Konsumenterna vill ha mänsklig service

 

Automatiserade servicefunktioner i form av chattar är en av årets snackisar. Till och med robotar har figurerat i årets spaningar kring service. Men kunden säger ”Nej tack”. De vill ha mänsklig kontakt visar en ny undersökning. 63 procent av svenskarna föredrar att kundserviceärenden sköts av människor i stället för robotar eller andra digitala tjänster. Detta … (läs mer)




Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

Robot Retail hos Alpstories i Zagreb

 

Varumärket Alpstories flaggskeppsbutik innehåller en spektakulär medarbetare, roboten Balthazar. På plats i butiken tillverkar han kosmetikprodukter enligt kundernas specifika önskemål. Det är robotens år inom internationell retail. I Japan har Toshiba lanserat den första människoliknande roboten som också kan prata. Aiko Chihikira, som hon döptes till, har så mycket mänskliga drag att hon nu fått … (läs mer)