Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

Lästid: 2 minuter

Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Undersökningar 324 Konsumentbeteende 254 Måsteläsning 188 Kundupplevelser 175
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig i köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven registrerar nya varumärken

7-Eleven registrerar nya varumärken

  Pro 3868 Nyheter 3118 Butikskoncept 609
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

  Nya butiker 962 Butikskoncept 609 Design 254 Pro 3868
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker. Varumärket B8ta har inledd en satsning på nya butiker och den första av dessa har nu öppnat i San Francisco. Hjälper tillverkare ut på marknaden Kunderna hittar de allra senaste … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt butikskoncept för teälskare

Nytt butikskoncept för teälskare

  Nyheter 3118 Cityhandel 178 Butikskoncept 609 Pro 3868
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bemanning i automatiserad retail

Ny bemanning i automatiserad retail

  Pro 3868 Måsteläsning 188 Undersökningar 324
Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  Pro 3868 Omnichannel 263 E-handel 755 Kundupplevelser 175
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

  Butikskoncept 609 Nyheter 3118 Pro 3868
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

  Pro 3868 Ny teknik 366 Nyheter 3118 Hållbarhet 146
Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya hyresgäster till Klara C i Stockholm

  Nya butiker 962 Cityhandel 178 Nyheter 3118
Vasakronan har tecknat avtal med Scandinavian Photo, Vapiano och Convendum i Klara C i centrala Stockholm.
Här öppnar Nordens största fotobutik

Här öppnar Nordens största fotobutik

  Nyheter 3118 Nya butiker 962 Cityhandel 178
Scandinavian Photo öppnar i början av 2018 sin första kompletta flaggskeppsbutik i Sverige. Här ska bland annat rymmas arbetsstationer för fotografer. I samband med öppningen av den nya butiken lanseras även ett helt nytt koncept. Butiken öppnar på Vasagatan i centrala Stockholm. Plats för fotografer att arbeta Den nya butiken kommer, enligt ett pressmeddelande, vara … (läs mer)
Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Pro 3868 Konsumentbeteende 254 Undersökningar 324 Trender 376
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

  Kundupplevelser 175 Pro 3868 Design 254
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Pro 3868 Omnichannel 263 Måsteläsning 188 Kundvård 64
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

  Logistik 84 Pro 3868 Internationellt 1077 Nyheter 3118
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  Logistik 84 Internationellt 1077 E-handel 755 Pro 3868
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Produktutveckling 266 Kundupplevelser 175 Pro 3868 Ny teknik 366
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

  Nyheter 3118 Mode 251 Internationellt 1077 Pro 3868
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

  Nyheter 3118 Köpcentrum 494 Nya butiker 962 Internationellt 1077
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Uniqlo lanserar renodlat jeanskoncept

Uniqlo lanserar renodlat jeanskoncept

  Mode 251 Nya butiker 962 Pro 3868 Produktutveckling 266
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!