Lidl och Einride utökar satsning på elektrifiering

Lidl och Einride utökar satsning på elektrifiering

Lidl utökar satsning på eldrivna transporter. ”Detta gör verklig skillnad”, säger Anna Pärsdotter, logistikchef på Lidl Sverige.

Höga priser hindrar hållbara val

Höga priser hindrar hållbara val

En majoritet av konsumenterna är intresserade och bryr sig om hållbarhet. Men man är inte villig att betala mer. Det visar en ny undersökning.

Hållbara funktionsanpassade festkläder

Hållbara funktionsanpassade festkläder

Nu lanseras ”Festkläder för funktionsnedsatta”. Marknaden för anpassat mode spås växa mycket snabbt den kommande tiden.

Ett mer hållbart Primark växer fram

Ett mer hållbart Primark växer fram

Lågprisinriktade Primark ökar sin etableringstakt. Samtidigt ska man nu implementera en strategi för ökad hållbarhet som innebär ett nytt sätt att göra affärer.

Hyr din outfit hos Marks & Spencer

Hyr din outfit hos Marks & Spencer

Marks & Spencers har tagit ett nytt steg för att bli mer cirkulära. Man gör det genom att testa och utforska nya tjänster inom uthyrning av modeplagg.

Här bygger Ica butiken helt i trä

Här bygger Ica butiken helt i trä

Trä hamnar i fokus när Ica Fastigheter bygger en ny butik. Detta blir butik nummer tre som byggs i trä.

”Ingen fri frakt, inget lager och inga snabba köp”

”Ingen fri frakt, inget lager och inga snabba köp”

Ny e-butik med hållbarhet i fokus. ”Bra både för dig, dina medmänniskor och vår planet”.

Så ska Välas nya restaurangtorg bli hållbart

Så ska Välas nya restaurangtorg bli hållbart

Utöver en allmän uppfräschning av ytorna utökas det nya Restaurangtorget. Fokus i förvandlingen ligger på hållbarhet.

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Förarlösa leveranser optimerar ”middle mile”

Kedjan har nu börjat leverera kundordrar – mellan sina butiker – med hjälp av förarlösa bilar. Detta är ett sätt att hållbart effektivisera vad man kallar ”the middle mile”.

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

Så viktigt är hållbarhet för modekonsumenten

En ny studie visar hur attityderna skiljer sig mellan olika länder i Europa – och vad som skulle få ännu fler att handla hållbart.