För Ikea handlar det om att skapa kunskap kring produkternas livscykel.
En ny experimentbutik utforskar hur man kan minska förbrukningen av plast samt öka återbruk och återvinning.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Via outsourcing vill H&M-gruppen skapa en säkrare IT-drift och en mer klimatsmart datahantering.
Staden har inlett ett samarbete för att säkerställa bättre luftförhållanden inomhus.
För drygt ett år sedan invigdes satsningen på förnybar energi. Redan syns en tydlig effekt, enligt tekniska chefen Henrik Pihlblad.
Som ett led i Synsam hållbarhetsagenda flyttar bolaget sin produktion från Asien till Sverige.
Under hela oktober kan invånarna i Högdalen skänka bort jackor genom att hänga upp dem på den nya snällväggen.