Metro Mode inleder nu en storsatsning där digital handel är i fokus. "Det är en viktig bricka i vår satsning på e-commerce inom skönhet, livsstil och hälsosegmentet".
En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.
Ellos vill förenkla för kunderna med en ny satsning. Homeroom.se lanserades nyligen på alla nordiska marknader, efter en tidigare premiärlansering på den svenska marknaden.
Mat.se ökade under 2018 försäljningen av vegetariska och veganska köttsubstitut med 126 procent, och utbudet ökade nästan 50 procent. Nu vill företaget ta det till ytterligare en nivå med en ny veganbutik.
E-handeln fortsätter att öka och utvecklas med ny teknik, fygitala butiker och hypersnabba leveranser. Vi har sammanställt tio trender som tar nätshoppingen in i den nya tidens detaljhandel.
Atrium Ljungbergs koncept Leveriet tas nu till nästa nivå. Tjänsterna utökas med ett utskjutet lager och en ny e-handelsaktör ansluter till lösningen.
E-handeln i Sverige fortsatte att öka under 2018. För första gången kan den årliga rapporten E-barometern även visa regionala siffror på hur svenskarna e-handlat länsvis. Här är hela listan.
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Under D-Congress i Göteborg lanserar Wellstreet och Svensk Digital Handel ett nytt forum för startups. Ambitionen är att uppmuntra till nya innovationer inom handeln.
I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.