Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Det amerikanska hållbara modevarumärket Everlane har nu tagit steget in på Alibabas Tmall Global.
Vi har sett hur apoteken flyttar in hos stormarknaden. Nu sker det omvända när matbutiken flyttar in som kompletterande partner hos apotekskedjan.
Matksseföretaget HelloFresh har lanserats på den svenska marknaden. Företaget levererar matkassar med receptkort och förportionerade ingredienser.
I dag öppnar Ikea sin e-handel i Estland. Samtidigt är det också premiär för ett logistikcenter med tillhörande showroom i Tallinn.
Profiler från Svea och Gant lanserar nytt varumärke. Inriktningen är modern unisex-streetwear.
Alibaba har öppnat AliExpress första fysiska butik i Europa. Man gjorde det under veckan som gick i ett av landets största köpcentrum.
Den nya tidens konsument vill ha friktionsfria shoppingupplevelser. Den fysiska detaljhandeln adderar därför element som gör den butiken mer lik e-handeln.
En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.
Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.