Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  Kundvård 54 Pro 3504 E-handel 654 Nyheter 2692
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Pro 3504 Kundupplevelser 99 Nyheter 2692 Kundvård 54
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.

Så förändras servicestrategierna 2017

  Kundupplevelser 99 Måsteläsning 128 Pro 3504 Kundvård 54
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Pro 3504 Nyheter 2692 Kundvård 54 Undersökningar 259
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Konsumentbeteende 212 Kundvård 54 Pro 3504 Ny teknik 308
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Pro 3504 Kundupplevelser 99 Måsteläsning 128 Kundvård 54
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

  Undersökningar 259 Kundvård 54 Pro 3504 Konsumentbeteende 212
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

  Kundvård 54 E-handel 654 Pro 3504 Nyheter 2692
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.

Slow Shopping i matbutiken

  Kundvård 54 Pro 3504 Kundupplevelser 99 Nyheter 2692
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.

NK lanserar Personal Shopping Kids

  Pro 3504 Nyheter 2692 Kundvård 54
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.

Digital kundklubb via mobilen

  Ny teknik 308 Pro 3504 Kundvård 54
Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.

Succé för Media Markts kundklubb

  Nyheter 2692 Pro 3504 Kundvård 54
Media Markt lanserade kundklubb den 23 maj och nu konstaterar man att målen har överträffats med över 25 procent.

Grannhjälpen ger kunden mer tid

  Kundvård 54 Nyheter 2692 Produktutveckling 230 Pro 3504
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.

Detaljhandeln toppar spamligan

  Undersökningar 259 Konsumentbeteende 212 Nyheter 2692 Pro 3504
Detaljhandeln är den näringsgren som hade lägst förtroende för sin personuppgiftshantering. Tre fjärdedelar av den kommunikation som skickas av detaljhandeln och utbildningsinstitutioner i Europa är irrelevant.

Big data: Stor skillnad på kunders och detaljisters förväntningar

  Pro 3504 Nyheter 2692 Konsumentbeteende 212 Undersökningar 259
Det finns en stor potential med Big data och möjligheter till insiktsfulla kundanalyser. Men det gäller att gå varsamt fram, det visar en ny undersökning.

Butiker med självbetjäning dödsdömda

  Konsumentbeteende 212 Kundvård 54 Pro 3504 Omnichannel 235
Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.

Kunden får bäst service på OKQ8

  Nyheter 2692 Pro 3504 Undersökningar 259 Kundvård 54
OKQ8 får högst betyg i kundbemötande av samtliga kontrollerade bensinkedjor i Daymakerindex Butik 2016. Resultatet 64 procents måluppfyllelse är lika högt som genomsnittet i hela detaljhandeln.

Anpassad vagn för funktionsnedsatta

  Kundvård 54 Pro 3504 Nyheter 2692 Internationellt 945
För familjer med handikappade barn kan shoppingrundan vara en stor utmaning. Det har amerikanska kedjan Target tagit fasta på – nu ser man till att samtliga butiker har minst en kundvagn med ett anpassat säte i.

Ny mötesplats tar kunden in i kärnverksamheten

  Varumärken 224 Kundvård 54 Nyheter 2692 Pro 3504
Orkla Foods testar nu ett nytt sätt att möta konsumenten och slår upp portarna till "Vårt kök". Ambitionen är ett skapa en mötesplats som ska erbjuda inspiration, mat och en inblick i företagets kärnverksamhet.

Här blev kundservice via Messenger succé

  Ny teknik 308 Trender 344 Nyheter 2692 Internationellt 945
För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.