5 sätt att bygga den nya lojaliteten

  Undersökningar 276 Pro 3599 Trender 351 Kundvård 55
Lojalitetsprogrammen, som vi känner dem, har mist sin kraft. Miljarder kronor läggs på program som inte längre fungerar. Här är fem sätt att bygga den nya tidens lojalitet, med siktet inställt på millennials.

Eleven lanserar nytt lojalitetsprogram

  Kundvård 55 E-handel 673 Pro 3599 Nyheter 2778
Eleven Club är en ny kundklubb som låter medlemmar samla poäng på varje köp som kan nyttjas när kunden vill, hur den vill. I nästa fas presenteras nya sätt att tjäna poäng.

Kedja listar tillgänglighet för sina butiker

  Nyheter 2778 Pro 3599 Kundvård 55 Kundupplevelser 113
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.

Så förändras servicestrategierna 2017

  Ny teknik 319 Kundvård 55 Måsteläsning 137 Pro 3599
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.

Här finns handelns bästa kundklubbar

  Kundvård 55 Nyheter 2778 Pro 3599 Kundupplevelser 113
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.

Konsumenten allt mer positiv till chatbots

  Kundvård 55 Konsumentbeteende 220 Pro 3599 Ny teknik 319
Kunderna efterfrågar automatiska chatfunktioner i allt högre grad. Två tredjedelar känner sig nöjda när de kan lösa ett problem på egen hand. Det visar en färsk undersökning.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

  Kundvård 55 Pro 3599 Kundupplevelser 113 Måsteläsning 137
Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

  Konsumentbeteende 220 Undersökningar 276 Pro 3599 Nyheter 2778
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.

KappAhl lanserar ny digital kundklubb

  Kundvård 55 E-handel 673 Nyheter 2778 Pro 3599
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.

Slow Shopping i matbutiken

  Nyheter 2778 Kundvård 55 Kundupplevelser 113 Pro 3599
Slow food, Slow Fashion och nu är det också dags för Slow Shopping. Hos den här matkedjan är det ett sätt att underlätta för kunder med rörelsehinder.

NK lanserar Personal Shopping Kids

  Kundvård 55 Pro 3599 Nyheter 2778
NK Personal Shopping Kids är en service som vänder sig till föräldrar med barn i åldrarna 6–15 år.

Digital kundklubb via mobilen

  Kundvård 55 Pro 3599 Ny teknik 319
Förenkling är en bärande idé för en ny startup som erbjuder en digital kundklubb direkt i mobilen. Efter inledande tester ska lösningen nu lanseras på bredare front.

Succé för Media Markts kundklubb

  Nyheter 2778 Pro 3599 Kundvård 55
Media Markt lanserade kundklubb den 23 maj och nu konstaterar man att målen har överträffats med över 25 procent.

Grannhjälpen ger kunden mer tid

  Nyheter 2778 Pro 3599 Kundvård 55 Produktutveckling 234
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.

Detaljhandeln toppar spamligan

  Kundvård 55 Nyheter 2778 Konsumentbeteende 220 Pro 3599
Detaljhandeln är den näringsgren som hade lägst förtroende för sin personuppgiftshantering. Tre fjärdedelar av den kommunikation som skickas av detaljhandeln och utbildningsinstitutioner i Europa är irrelevant.

Big data: Stor skillnad på kunders och detaljisters förväntningar

  Pro 3599 Konsumentbeteende 220 Undersökningar 276 Nyheter 2778
Det finns en stor potential med Big data och möjligheter till insiktsfulla kundanalyser. Men det gäller att gå varsamt fram, det visar en ny undersökning.

Butiker med självbetjäning dödsdömda

  Kundvård 55 Omnichannel 238 Måsteläsning 137 Pro 3599
Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.

Kunden får bäst service på OKQ8

  Nyheter 2778 Kundvård 55 Pro 3599 Undersökningar 276
OKQ8 får högst betyg i kundbemötande av samtliga kontrollerade bensinkedjor i Daymakerindex Butik 2016. Resultatet 64 procents måluppfyllelse är lika högt som genomsnittet i hela detaljhandeln.

Anpassad vagn för funktionsnedsatta

  Internationellt 966 Nyheter 2778 Kundvård 55 Produktutveckling 234
För familjer med handikappade barn kan shoppingrundan vara en stor utmaning. Det har amerikanska kedjan Target tagit fasta på – nu ser man till att samtliga butiker har minst en kundvagn med ett anpassat säte i.

Ny mötesplats tar kunden in i kärnverksamheten

  Omnichannel 238 Nyheter 2778 Pro 3599 Varumärken 229
Orkla Foods testar nu ett nytt sätt att möta konsumenten och slår upp portarna till "Vårt kök". Ambitionen är ett skapa en mötesplats som ska erbjuda inspiration, mat och en inblick i företagets kärnverksamhet.