
#USA


Nytt urbant storformat för dagligvaror
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.

Blankdays öppnar ny butik i USA
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.

Coworking flyttar in i köpcentrumet
En av den största aktörerna för coworking flyttar in i köpcentrumet. "Det är ett bevis på centrumets styrka, men ännu viktigare, det skapar ett unikt utbud".

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".

Delar av kedjans butiksyta blir gym
Kedjans strategi för att hitta den optimala butiksytan har två syften. Dels ska den minska kostnader, dels driva trafik via nya samarbeten.

Amazon spås öppna ny dagligvarukedja
Med sitt intåg i den fysiska butiksvärlden har Amazon rört om i dagligvarubranschen. Nu sägs man ta nästa steg och starta en helt ny butikskedja.

Butiken utan varor expanderar
När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!

Odd Molly laddar för expansion
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.

Teckenspråk hos Starbucks
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ.