Tyska lågpriskedjan Aldi fortsätter sin expansion i USA. Dessutom gör man en storsatsning på e-handel med curbside pickup.
Vill du se framtidens retail? Då ska du åka till Boston. Mixen av bostäder, shopping, kontor, kultur och restauranger gör det till en destination med stark dragningskraft.
Med en ny sortimentsmix och lokal anknytning tar man dagligvaruhandeln ett steg framåt. Nu är det dags för en större version att göra entré i stadsbilden.
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
En av den största aktörerna för coworking flyttar in i köpcentrumet. "Det är ett bevis på centrumets styrka, men ännu viktigare, det skapar ett unikt utbud".
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Kedjans strategi för att hitta den optimala butiksytan har två syften. Dels ska den minska kostnader, dels driva trafik via nya samarbeten.
Med sitt intåg i den fysiska butiksvärlden har Amazon rört om i dagligvarubranschen. Nu sägs man ta nästa steg och starta en helt ny butikskedja.
När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!