#matbutiker
Handelstrender bevakar trender inom detaljhandel, köpcentrum och retail. Vi håller även koll på e-handel, omnichannel och den nya enade handeln.
Kedja hjälper kunden ta kylskåps-selfie
Hade vi nån mjölk kvar? Vänta, jag tar en kylskåps-selfie och kollar. Nu ska en kamera i kylskåpet hjälpa konsumenterna att få bättre koll på vad man har hemma i kylskåpet.
Tillväxt för dagligvaruhandeln
Dagligvaruhandeln inledde 2016 med en försäljningsökning. Tillväxten under det första kvartalet blev 5,3 procent i löpande priser, men om man korrigerar för påsken som i år inföll i första kvartalet, blev utfallet 3,1 procent.
Whole Foods nya affärsidé
Nu introducerar den innovativa dagligvarukedjan Whole Foods en helt ny affärsidé. Tanken är att den nya verksamheten ska utveckla shoppingupplevelsen samtidigt som den stärker den egna positioneringen.
Butikskoncept Internationellt Produktutveckling Whole Foods Market #Livsmedelsbutiker #matbutiker #livsmedel
Ica hakar på sushitrenden
Här odlas grönsakerna direkt i butiken
Dagligvarukedjan Metro Cash & Carry i Tyskland har tagit begreppet närproducerat till en helt ny nivå. I Berlin odlar man kryddor och grönsaker inne i en av sina butiker.
Eurocash utökar butik i Töcksfors
Var femte svensk har e-handlat mat
Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.