Sainsbury’s i e-samarbete med Alibaba

 
Den brittiska dagligvarukedjan Sainsbury’s inleder ett samarbete med den kinesiska e-handelsjätten Alibaba. Via Tmall har Sainsbur’s börjat sälja bland annat te, kakor, kaffe och mjölk med lång hållbarhet. – Vi provar ett litet antal produkter på Alibabas plattform, konstaterar en talesman för Sainsbury’s. Några planer på att öppna fysiska butiker i Kina finns i nuläget inte för den … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 687 Internationellt 980 Pro 3652 Nyheter 2838


Kedja öppnar digitala butiker i supermarkets

 
Argos har redan tidigare utmärkt sig som en innovativ omnichannelkedja. Nu inleder man ett samarbete med Sainsbury’s och öppnar tio digitala butiker i kedjans supermarkets. Argos är ursprungligen ett brittiskt postorderföretag. Under senare år har man dock gjort sig känt som en av de främsta inom flerkanalig detaljhandel. Kedjan har förutom postorderverksamheten och den omfattande e-handeln … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 858 Internationellt 980 E-handel 687 Omnichannel 243