Under sommaren fortsätter Didriksons sin DTC-satsning med flertalet pop up-butiker.
Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
Varumärket öppnar en noggrant kuraterad pop up-butik i det lyxiga boutiquehotellet.
En helautomatisk paketrobot ska minska köer i butik och bädda för ett bättre kundmöte.
Arkitektritad butik förstärker varumärkets strategi för omnikanal. ”Den fysiska butiken har alltid varit viktig för oss”.
”Vi tror att Finland lämpar sig väl för vårt koncept”, säger VD Joachim Frykberg i en intervju med Handelstrender.
Telia har öppnat ett nytt automatiserat butikskoncept med självbetjäning.
Nacka Forum utökar sitt utbud inom hållbarhetssegmentet. ”Vi vill vara med och möjliggöra en mer hållbar konsumtion”.
Nutritionister, tränare och samarbetspartners bidrar för att kunderna ska sina målsättningar.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.