Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Ny forskning betonar vikten av att medarbetare befinner sig på ”rätt” avstånd till kunden. Detta är vad man rekommenderar.
Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Ikea öppnar ett nytt format i tiotalet städer runt om i landet. Nu är det klart vilka orter som står närmast på tur.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
Klassiska varuhuset lyfter in trädgården i butiken med en kreativ sortimentsmix och unika produkter.