Från slask till AW med Minimarket

Från slask till AW med Minimarket

 
Den 8 augusti släpps den första kollektionen med skor från Åhléns samarbete med modemärket Minimarket. Kollektionen omfattar 16 modeller, både av helt nya och utvalda Minimarket-klassiker.
Mode med vulkaner och kokosnötter

Mode med vulkaner och kokosnötter

 
Banana Republic har tagit fram chinos med naturliga – men aningen oväntade – material. Eller vad sägs om skal från kokosnötter och sand från vulkaner.
Virgin tar upplevelsen till nya höjder

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

 
Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 
Stones rullar in på Selfridges

Stones rullar in på Selfridges

 
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
Bad och skidåkning för Chanel

Bad och skidåkning för Chanel

 
MODE. Chanel släpper två nya kollektioner, Coco Beach och Coco Neige. Det är renodlade bad- respektive vinterkollektioner med Karl Lagerfeld som huvuddesigner.
Allt större obemannade butiker

Allt större obemannade butiker

 
KASSALÖST. Automatisering är fortsatt en av detaljhandelns tyngsta trender, och utvecklingen går snabbt framåt. Kinesiska JD.com har nu öppnat sin hittills största obemannade butik. 
Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

 
INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.
Håll ögonen på Bake Cheese Tart

Håll ögonen på Bake Cheese Tart

 
KONCEPT. Det japanska konceptet Bake Cheese Tarts expanderar. När man öppnade i Tokyos Shinjuku-distrikt under blev succén snabbt ett faktum. Nu gör man entré i USA.
”Vi bygger inte butiker, vi suddar ut gränser”

”Vi bygger inte butiker, vi suddar ut gränser”

 
UPPLEVELSER. Kedjan är känd för sina spektakulära etableringar. Detta är den senaste.
Allt annat olidligt för Lidl

Allt annat olidligt för Lidl

 
KAMPANJER. I år firar Lidl 15 år i Sverige. Kedjan har i dag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”.