Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Design 296 Retailtrender 33 Nyheter 3497 Visual Merchandising 152
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Federer blir Uniqlos ambassadör

Federer blir Uniqlos ambassadör

  Retailtrender 33 Varumärken 253 Mode 328 Nyheter 3497
Uniqlo öppnar inom kort i Sverige, närmare bestämt den 24 augusti. Nu står det klart att varumärket skaffat sig en ny ambassadör. Tennisspelaren Roger Federer blir Global Brand Ambassador.
E-handelns två tyngsta trender

E-handelns två tyngsta trender

  Retailtrender 33 Internationellt 1231 E-handel 850
CROSS BORDER. Stuart Rose, partner på Mirus Capital Advisors, delar med sig av sina tankar kring e-handelns cross border-möjligheter.  Han lyfter fram två tunga trender.
Paleo med Creams of the stone age

Paleo med Creams of the stone age

  Pop up 139 Hållbarhet 192 Nyheter 3497 Internationellt 1231
Krämer och andra kosmetikprodukter absorberas av kroppen när de appliceras. Precis som det vi äter (nåja, men vi förstår andemeningen), menar man på Creams of the stone age.
Boohoo i samarbete med Paris Hilton

Boohoo i samarbete med Paris Hilton

  Retailtrender 33 Mode 328 Nyheter 3497 E-handel 850
Det brittiska onlinebaserade modevarumärket Boohoo har inlett ett samarbete med Paris Hilton. Hon står som meddesigner för en kollektion som nu har lanserats globalt.
Instavänlig hållbarhet i marmor

Instavänlig hållbarhet i marmor

  Hållbarhet 192 Retailtrender 33 Nyheter 3497
Varuhuset Selfridges har lanserat en fontän för dricksvatten. Tanken är att man ska fylla på sin egen flaska i stället för att köpa nya som sedan kasseras.
Kreditkort ska hålla haven blå

Kreditkort ska hålla haven blå

  Retailtrender 33 Nyheter 3497 Hållbarhet 192
I samband med World Ocean Day berättade American Express att man skapat ett kreditkort som till största delen består av plastavfall från haven. Man gör det i samarbete med Parley, en organisation som vill stoppa förstörelsen av världens hav.
Instaupplevelser med Ashley Longshore

Instaupplevelser med Ashley Longshore

  Retailtrender 33 Internationellt 1231 Kundupplevelser 262 Design 296
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.
Michelinkväll på Selfridges rooftop

Michelinkväll på Selfridges rooftop

  Retailtrender 33 Nyheter 3497 Kundupplevelser 262
Varuhuset Selfridges på Oxford Street i London bjuder in till ett evenemang på hög nivå. Både gastronomiskt och sett till platsen för upplevelsen. 
Vilken prima butik Mango!

Vilken prima butik Mango!

  Design 296 Butikskoncept 735 Retailtrender 33 Visual Merchandising 152
För andra året i rad samarbetar modevarumärket Mango med den spanska festivalen Primavera. Som sponsor är man också närvarande på området i Parc del Fòrum i Barcelona med en pop up-butik.
Limited cykel-edition hos Filippa K

Limited cykel-edition hos Filippa K

  Retailtrender 33 Nyheter 3497
Modevarumärket Filippa K har inlett ett samarbete med svenska cykeltillverkaren Bikeid. Tillsammans har man nu tagit fram 18 stycken cyklar, det vill säga en mycket begränsad upplaga.
Let’s go Supermarket Chic

Let’s go Supermarket Chic

  Trender 411 Retailtrender 33 Mode 328
Temperaturen i dagligvarukedjornas modeavdelningar har stigit avsevärt. Reflektionen är gjord ur ett brittiskt perspektiv, men även i Sverige har vi sett samma tendens.
Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

  Kundupplevelser 262 Visual Merchandising 152 Retailtrender 33
Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Lyxiga macarons i somrig pop up

Lyxiga macarons i somrig pop up

  Nyheter 3497 Nya butiker 1103 Retailtrender 33 Butikskoncept 735
Ladurée har öppnat en söt liten pop up-butik där man laddat upp med sina världskända godsaker. Kiosken finns i designeroutleten Bicester Village i brittiska Oxfordshire.
Sneakersnstuff mäktigast i Sverige

Sneakersnstuff mäktigast i Sverige

  Retailtrender 33 Mode 328 Nyheter 3497
Modemagasinet King har presenterat sin prestigefyllda lista ”King - Svenskt herrmodes 100 mäktigaste”. Toppar listan gör sneaker- och streetwear-butiken Sneakersnstuff med grundarena Peter Jansson och Erik Fagerlind.
Från slask till AW med Minimarket

Från slask till AW med Minimarket

  Design 296 Retailtrender 33 Mode 328
Den 8 augusti släpps den första kollektionen med skor från Åhléns samarbete med modemärket Minimarket. Kollektionen omfattar 16 modeller, både av helt nya och utvalda Minimarket-klassiker.
Mode med vulkaner och kokosnötter

Mode med vulkaner och kokosnötter

  Retailtrender 33 Design 296 Mode 328 Hållbarhet 192
Banana Republic har tagit fram chinos med naturliga – men aningen oväntade – material. Eller vad sägs om skal från kokosnötter och sand från vulkaner.
Virgin tar upplevelsen till nya höjder

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

  Design 296 Kundupplevelser 262 Retailtrender 33 Butikskoncept 735
Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 
Stones rullar in på Selfridges

Stones rullar in på Selfridges

  Nya butiker 1103 Retailtrender 33 Pop up 139
POP UP. I dag rullar Stones in på Selfridges i London. För att uppmärksamma bandets turné No Filter har det klassiska varuhuset byggt om The Corner Shop till en specialavdelning i rockens tecken.
Bad och skidåkning för Chanel

Bad och skidåkning för Chanel

  Nyheter 3497 Retailtrender 33 Mode 328
MODE. Chanel släpper två nya kollektioner, Coco Beach och Coco Neige. Det är renodlade bad- respektive vinterkollektioner med Karl Lagerfeld som huvuddesigner.