Monki ställer frågor om sociala medier

Monki ställer frågor om sociala medier

  Sociala medier 99 Mode 360 Retailtrender 53 Nyheter 3637
Syftet är att skapa medvetenhet kring effekterna kring medierna, både positiva och negativa.
Sushi för barn med Yama Kids

Sushi för barn med Yama Kids

  Nyheter 3637 Retailtrender 53
Sushi Yama har lanserat en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids.
PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

  Retailtrender 53 Hållbarhet 210 Nyheter 3637 Internationellt 1287
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

Comme des Garçons PLAY till Nitty Gritty

  Varumärken 264 Retailtrender 53 Nyheter 3637 Mode 360
Nitty Gritty presenterar nu ett samarbete med Comme des Garçon. Utvalda PLAY-plagg kommer finns till försäljning, men bara på plats i den fysiska butiken. 
Hemlig stjärndesign bakom kollektion

Hemlig stjärndesign bakom kollektion

  Mode 360 Nyheter 3637 Retailtrender 53
Stayhard släpper kollektionen Modernist. Den är framtagen av "två av världens främsta herrmode-inspiratörer", kända för sin punkiga Savile Row twist.
Premiär för European Paper Bag Day

Premiär för European Paper Bag Day

  Nyheter 3637 Retailtrender 53 Hållbarhet 210
Branschplattformen "The Paper Bag" lanserar den första upplagan av European Paper Bag Day den 18 oktober 2018.
Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

  Ny teknik 480 M-handel 143 Retailtrender 53 E-handel 911
Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.
Smeg firar tillsammans med Musse

Smeg firar tillsammans med Musse

  Design 312 Retailtrender 53
Smeg fyller 70 år i år. Det firar man tillsammans med ett annat födelsedagsbarn – Musse Pigg. Disneys figur firar som vi tidigare berättat 90 år 2018 och i samband med det arrangeras en rad evenemang och samarbeten.
Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Nyheter 3637 Retailtrender 53 Mode 360 Personer 286
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor.
Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Retailtrender 53 Hållbarhet 210 Design 312 Nyheter 3637
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Hållbarhet 210 Nyheter 3637 Retailtrender 53 Design 312
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

  Internationellt 1287 Nya butiker 1154 Retailtrender 53 Butikskoncept 784
Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.
Thomas Sandell designar för Plantagen

Thomas Sandell designar för Plantagen

  Nyheter 3637 Design 312 Retailtrender 53
Plantagen lanserar nya kollektion Extend your space som är framtagen av arkitekten Thomas Sandell. Serien innehåller sju produkter "som på ett modernt sätt bidrar till att integrera fler växter i hemmet"
Tar ställning mot modevärldens ideal

Tar ställning mot modevärldens ideal

  Varumärken 264 Retailtrender 53 E-handel 911
Kampanjbilderna retuscheras inte längre. Och nu bjuder man in kunderna att vara modeller. Nelly tar ställning mot ohälsosamma ideal i modevärlden.
Acne i samarbete med Fjällräven

Acne i samarbete med Fjällräven

  Varumärken 264 Retailtrender 53 Mode 360 Nyheter 3637
"Från ett svenskt märke till ett annat kommer ett unikt samarbete där natur möter mode. Acne Studios Fjällräven. Startar globalt den 6 september."
Bara återvunnen plast för Adidas

Bara återvunnen plast för Adidas

  Retailtrender 53 Hållbarhet 210 Nyheter 3637
Förhoppningsvis kommer vi minnas tillbaka på 2018 som året då kampen mot den miljöfarliga plasten verkligen tog fart. Aldrig tidigare har vi väl läst om så många initiativ i den riktningen. Något som blivit tydligt även i detaljhandeln.
Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  E-handel 911 Nya butiker 1154 Retailtrender 53 Nyheter 3637
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Retailtrender 53 Nyheter 3637 Butikskoncept 784
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Visual Merchandising 160 Design 312 Internationellt 1287 Retailtrender 53
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Internationellt 1287 Retailtrender 53 Nyheter 3637 Butikskoncept 784
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ.