Sabina Ddumbas kärlek till skor

Sabina Ddumbas kärlek till skor

  Personer 260 Mode 347 Nyheter 3578 Retailtrender 45
Sabina Ddumba lyfter fram höstens nyheter hos Scorett i en stor kampanj. Varumärket vill skildra storyn bakom Sveriges souldrottning och hennes intresse för skor. I höstens kampanj ”Sabina Ddumba for Scorett” står artisten intresse för skor – och det egna uttrycket – i fokus. Storyn paketeras i en minidokumentärsserie i tre delar som finns på scorett.se. … (läs mer)
Therese Lindgren goes Lagerhaus

Therese Lindgren goes Lagerhaus

  Personer 260 Hållbarhet 201 Retailtrender 45 Design 306
I november släpper Lagerhaus en kollektion i samarbete med Therese Lindgren. Med hållbara produkter vill hon skapa en ombonad och trygg hemmiljö.
Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

Bea Szenfeld designar rosa Ica-kasse

  Retailtrender 45 Hållbarhet 201 Design 306 Nyheter 3578
Ica har tillsammans med årets Rosa Bandet-designer, Bea Szenfeld, tagit fram en rosa papperskasse som säljs till förmån för Cancerfonden.
Futuristiskt 10 Corso Como i New York

Futuristiskt 10 Corso Como i New York

  Butikskoncept 762 Internationellt 1268 Nya butiker 1135 Retailtrender 45
Milanobaserade livsstilskonceptet 10 Corso Como har öppnat en ny butik. Denna gång i New York’s Seaport District. Butiken är cirka 2 800 kvadratmeter stor och innehåller varumärkets unika mix av mode, design, böcker samt mat och dryck.
Thomas Sandell designar för Plantagen

Thomas Sandell designar för Plantagen

  Nyheter 3578 Design 306 Retailtrender 45
Plantagen lanserar nya kollektion Extend your space som är framtagen av arkitekten Thomas Sandell. Serien innehåller sju produkter "som på ett modernt sätt bidrar till att integrera fler växter i hemmet"
Tar ställning mot modevärldens ideal

Tar ställning mot modevärldens ideal

  Varumärken 256 E-handel 881 Retailtrender 45
Kampanjbilderna retuscheras inte längre. Och nu bjuder man in kunderna att vara modeller. Nelly tar ställning mot ohälsosamma ideal i modevärlden.
Acne i samarbete med Fjällräven

Acne i samarbete med Fjällräven

  Retailtrender 45 Nyheter 3578 Mode 347 Varumärken 256
"Från ett svenskt märke till ett annat kommer ett unikt samarbete där natur möter mode. Acne Studios Fjällräven. Startar globalt den 6 september."
Bara återvunnen plast för Adidas

Bara återvunnen plast för Adidas

  Hållbarhet 201 Nyheter 3578 Retailtrender 45
Förhoppningsvis kommer vi minnas tillbaka på 2018 som året då kampen mot den miljöfarliga plasten verkligen tog fart. Aldrig tidigare har vi väl läst om så många initiativ i den riktningen. Något som blivit tydligt även i detaljhandeln.
Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  E-handel 881 Nyheter 3578 Nya butiker 1135 Retailtrender 45
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Butikskoncept 762 Retailtrender 45 Nyheter 3578
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Retailtrender 45 Internationellt 1268 Design 306 Visual Merchandising 158
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Teckenspråk hos Starbucks

Teckenspråk hos Starbucks

  Butikskoncept 762 Nyheter 3578 Retailtrender 45 Internationellt 1268
Starbucks Signing Store öppnar i Washington, D.C. under oktober. Det blir den första butiken med teckenspråk i USA för kedjan och den är del av ett större initiativ. 
Firar Pride med regnbågsfärg

Firar Pride med regnbågsfärg

  Visual Merchandising 158 Nyheter 3578 Retailtrender 45 Design 306
Ofta är det också de små detaljerna som blir pricken över i:et. Clarks firar #Pride2018 i sin butik på Regent Street i London med regnbågstema. 
Federer blir Uniqlos ambassadör

Federer blir Uniqlos ambassadör

  Nyheter 3578 Retailtrender 45 Mode 347 Varumärken 256
Uniqlo öppnar inom kort i Sverige, närmare bestämt den 24 augusti. Nu står det klart att varumärket skaffat sig en ny ambassadör. Tennisspelaren Roger Federer blir Global Brand Ambassador.
E-handelns två tyngsta trender

E-handelns två tyngsta trender

  Internationellt 1268 Retailtrender 45 E-handel 881
CROSS BORDER. Stuart Rose, partner på Mirus Capital Advisors, delar med sig av sina tankar kring e-handelns cross border-möjligheter.  Han lyfter fram två tunga trender.
Paleo med Creams of the stone age

Paleo med Creams of the stone age

  Internationellt 1268 Hållbarhet 201 Retailtrender 45 Pop up 143
Krämer och andra kosmetikprodukter absorberas av kroppen när de appliceras. Precis som det vi äter (nåja, men vi förstår andemeningen), menar man på Creams of the stone age.
Boohoo i samarbete med Paris Hilton

Boohoo i samarbete med Paris Hilton

  Mode 347 E-handel 881 Nyheter 3578 Retailtrender 45
Det brittiska onlinebaserade modevarumärket Boohoo har inlett ett samarbete med Paris Hilton. Hon står som meddesigner för en kollektion som nu har lanserats globalt.
Instavänlig hållbarhet i marmor

Instavänlig hållbarhet i marmor

  Hållbarhet 201 Nyheter 3578 Retailtrender 45
Varuhuset Selfridges har lanserat en fontän för dricksvatten. Tanken är att man ska fylla på sin egen flaska i stället för att köpa nya som sedan kasseras.
Kreditkort ska hålla haven blå

Kreditkort ska hålla haven blå

  Hållbarhet 201 Retailtrender 45 Nyheter 3578
I samband med World Ocean Day berättade American Express att man skapat ett kreditkort som till största delen består av plastavfall från haven. Man gör det i samarbete med Parley, en organisation som vill stoppa förstörelsen av världens hav.
Instaupplevelser med Ashley Longshore

Instaupplevelser med Ashley Longshore

  Retailtrender 45 Design 306 Internationellt 1268 Kundupplevelser 281
Bergdorf Goodman i New York har förvandlat ett café till en helt ny kundupplevelse. Inredningen – och vissa delar av menyn – har fått en rejäl Instavänlig makeover av konstnären Ashley Longshore.