Asics i yogasamarbete med Pyrates

Asics i yogasamarbete med Pyrates

 
Tillsammans med Pyrates firar Asics Internationella kvinnodagen med en ekologiskt hållbar kapselkollektion. Tillverkad av kvinnor, för kvinnor.
Modekedjor i nytt samarbete med ThredUp

Modekedjor i nytt samarbete med ThredUp

 
Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.
Coops brödpåsar blir plastfria

Coops brödpåsar blir plastfria

 
Coop har beslutat att byta ut brödpåsarna med plastfönster. I stället kommer kunderna att erbjudas nya brödpåsar som är tillverkade helt i papper.
Wesc inleder samarbete med Galantis

Wesc inleder samarbete med Galantis

 
Wesc har inlett ett samarbete med den svenska musikduon Galantis. En första kollektion är framtagen – inspirerad av aktens album och liveshower.
Ellos i samarbete med Selam Fessahaye

Ellos i samarbete med Selam Fessahaye

 
Ellos inleder ett samarbete med modedesignern Selam Fessahaye. Vårsäsongen 2020 lanseras en festkollektion som andas couture.
Nordstan firar in kinesiska nyåret

Nordstan firar in kinesiska nyåret

 
Göteborg har nära vänskap till Kina och sin systerstad Shanghai. En del av Kina till köpcentrumet Nordstan i och med Vårfesten, tillika det kinesiska nyåret.
Tom butikslokal blev tomteverkstad

Tom butikslokal blev tomteverkstad

 
I Borås vill man under december ta tillfället i akt och göra något positivt av en tom butikslokal. Nu har den byggts om till tomteverkstad.
Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

Caliroots i mysigt samarbete med Ellesse

 
Caliroots samarbetar med det klassiska italienska varumärket Ellesse. Detta med en kollektion designad åt resenären som ”gillar att färdas mysigt och i stil”.
Tretorn gör sneaker med plast från havet

Tretorn gör sneaker med plast från havet

 
Sneaker med vattenavstötande funktion bidrar till att rensa haven från plast.
Inspirerar till återvinning med lathund

Inspirerar till återvinning med lathund

 
Kicks undersökning visade att endast var femte konsument källsorterar sitt kosmetiska avfall. Nu vill man bidra till en förändring via en lathund för badrummet.