![](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2024/05/cloetta_merch_2-1024x577.jpeg)
Varumärket Cloetta lanserar en webbshop med ett utbud av merchandise inspirerat av företagets klassiska produkter som Kexchoklad, Ahlgrens bilar, Malaco och Juleskum.
Sortimentet består av allt från färgglada t-shirts, strumpor, mössor och lyxiga badlakan, till barnkläder. Det finns även ett utbud av produkter som kaffekoppar, vattenflaskor och nyckelringar.
Den här typen av produkter har tidigare enbart funnits tillgängliga i Cloettas tre fysiska butiker i Malmö, Linköping och Ljungsbro.
– Vi är otroligt glada över att äntligen kunna erbjuda vårt populära merchandise-sortiment online. Det har länge funnits en stor efterfrågan från våra kunder att kunna köpa produkterna var de än befinner sig i landet, säger Anna-Mia Leijon, Project & Business Developer på Cloetta.
![](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2024/05/cloetta-store-2.jpg)
![](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2024/05/cloetta-store-3.jpg)
![](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2024/05/cloetta-store-1.jpg)