Nordstan har fått en ny huvudentré

Nordstan har fått en ny huvudentré

Nordstan i Göteborg har fått ny entré. Tanken bakom den nya entré är, enligt ett pressmeddelande, att skapa en transparens och öppenhet.

Coop ersätter tunn plast med papper

Coop ersätter tunn plast med papper

Coop fasar ut frukt- och gröntpåsarna av plast. I stället erbjuds påsar i papper och först ut blir den variant som kan återanvändas som matavfallspåse.

MQ blir Marqet med nytt koncept

MQ blir Marqet med nytt koncept

MQ förvandlas till Marqet – första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Under 2020 ska samtliga kedjans 119 butiker göras om och byta namn.

Kuraterade upplevelser i The Park

Kuraterade upplevelser i The Park

Förutom nytt sortiment och uppdaterad butiksdesign hittar kunden nu även ett kuraterat utval.

Second hand tar plats i flaggskepp

Second hand tar plats i flaggskepp

Nu tar Scorett ytterligare ett steg för att förena hållbarhet med mode i sin nya flaggskeppsbutik.

Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

Detta innehåller Tmalls flaggskepp 2.0

Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.

Betala med pennan hos Starbucks

Betala med pennan hos Starbucks

Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.

Här är Apples nyrenoverade flaggskepp

Här är Apples nyrenoverade flaggskepp

Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedja testar automatisk butik utan kassor

Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

Snabbare ordrar med AI och röststyrning

McDonald's möter kundernas förväntningar med ny teknik. Kedjan satsar på röststyrning, AI och teknik för beslutslogik för att utveckla kundupplevelsen.