Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.
Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.
Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.
Har utveckla sin e-handel från enskild butik till marknadsplats. Nu lanseras lösningen.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.