Ikea omdefinierar den fysiska butikens roll

Ikea omdefinierar den fysiska butikens roll

Det blir allt mer tydligt – Ikea är bland de mest innovativa krafterna inom retail just nu. Nu tar man ut en ny riktning för sina fysiska butiker.

Butikskedja öppnar dark kitchen

Butikskedja öppnar dark kitchen

Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.

Boost med personaliserad AI-styrd prissättning

Boost med personaliserad AI-styrd prissättning

Kedjan har lanserat personaliserad prissättning baserad på AI. Man ser redan en rejäl effekt på konvertering och lojalitet.

Personligt och interaktivt i Legos flaggskepp

Personligt och interaktivt i Legos flaggskepp

Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.

Uppdaterat ICSC fokuserar på innovation

Uppdaterat ICSC fokuserar på innovation

International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.

Tesco öppnar kassalöst butikskoncept

Tesco öppnar kassalöst butikskoncept

Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.

Sergelgatan blir centrum för upplevelser

Sergelgatan blir centrum för upplevelser

Sergelgatan i centrala Stockholm genomgår just nu en förvandling. Ambitionen är att bli ett nytt centrum för upplevelser.

Decathlon lanserar digital marknadsplats

Decathlon lanserar digital marknadsplats

Har utveckla sin e-handel från enskild butik till marknadsplats. Nu lanseras lösningen.

Boom för retail-tech under pandemin

Boom för retail-tech under pandemin

Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.

Zalando och Sephora inleder samarbete

Zalando och Sephora inleder samarbete

Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.