Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Nu är varumärket satt för den nya marknaden. Under namnet Lykli siktar man på att skapa destinationer som utgör en samlingspunkt för lokalsamhället.
I ett nytt pilotprojekt får konsumenter som handlar sin mat på nätet varorna levererade i en cirkulär förpackning.
Click and Collect-ordrarna har hos Jysk gått från att få plats i ett skåp bakom kassan till att nu få ett eget rum.
”Afro Urban föddes ur viljan att göra det osynliga synligt, att sätta det i centrum”. Nu blir butiken en permanent del av köpcentrumet.
Ulf Lundells klassiska citat ”En inställd spelning är också en spelning” verkar nu anammas även inom food & beverage.
Med restauranger och barer i en unik renoverad historisk miljö bryter RH ny detaljhandelsmark. Det är också startskottet för varumärkets globala expansion.
Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
Lyfter in skräddarsydda verk av kända lokala konstnärer.
Shopping går från en specifik handling till en ständigt närvarande atmosfärisk process. Här är fyra tunga globala trender som formar framtidens detaljhandel.