Detaljhandeln förändras – därför pånyttföds köpcentrumet nu som en plats bortom shopping. Här lever, arbetar och umgås man i en miljö som handlar mer om community än shopping.
Dagligvarukedjan har skapat en traditionell "butchers shop", men man erbjuder bara plantbaserade produkter.
Butiken öppnas på en, enligt kedjan, av Stockholms bästa adresser. Ambitionen är att skapa en mötesplats med innovativa digitala lösningar.
Husqvarna fortsätter sin läroresa inom delningsekonomin. Nu rullar man ut den digitala verktygsboden i fem länder. "Att dela sällanköpsvaror är framtiden".
Ikeas materbjudande har hamnat mycket i fokus den senaste tiden. Enligt uppgifter i europeiska medier testar Ikea just nu hemkörning av mat.
Kommunstyrelsen i Lidingö går vidare med en förnyelse av Lidingö Centrum. Syftet är att stärka ett levande och småskaligt centrum.
Dagligvaror med fokus på färskvaror och färdiga rätter. Lågpriskedjan har skapat ett nytt koncept som i praktiken är ett testlabb för kunskap och nya insikter.
I ett allt mer effektivt och teknikdrivet samhälle söker vi möjligheter att interagera med andra människor. Fysiska butiker måste röra sig bort från rena transaktioner och börja bygga relationer – med hjälp av sina nya superkrafter.
En månad efter premiären har Amazon Go nummer två nu slagit upp sina dörrar i staden. Butiken innehåller ett flertal nyheter.
E-handeln får logistikbranschen att växa som aldrig förr vilket skapar behov av nya lösningar. Därför inför nu företaget gamification i verksamheten. Ökad trivsel och högre kvalitet är två av målen med projektet.