This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Hållbart virtuellt mode på Instagram

Hållbart virtuellt mode på Instagram

Kollektionen är framtagen för Instagram och syftet är att skapa uppmärksamhet kring varumärket – men också att bidra till ett mer hållbart sätt att handla.

Personalen ska rädda den fysiska butiken

Personalen ska rädda den fysiska butiken

En ny form av retail växer fram. Butiken får en ny roll som plats för upplevelser och möten. Det ställer också nya krav på personalen – som ska rädda butiken.

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Odling i butiken styrs med maskininlärning

Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.

Mr Cake Årets Företagare i bageribranschen

Mr Cake Årets Företagare i bageribranschen

Roy Fares och Mattias Ljungberg, som ligger bakom Mr Cake, tar hem titeln Årets Företagare i bageribranschen 2019.

Zalando testar återanvändbara förpackningar

Zalando testar återanvändbara förpackningar

Zalando testar återanvändbara förpackningar. Kunderna får sina produkter i återanvändbara fraktväskor, som viks ihop och läggs i en postlåda för retur.

Starbucks renodlar butik för mobilen

Starbucks renodlar butik för mobilen

Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.

Nike vässar med RFID och prediktiv analys

Nike vässar med RFID och prediktiv analys

AI, prediktiv analys och RFID-teknik på butiksnivå. Det är viktiga verktyg för Nike när man vässar sin förmåga att tillgodose kundernas enskilda behov globalt.

Så ompositionerar Zalando sitt varumärke

Så ompositionerar Zalando sitt varumärke

Zalando tar ett steg i ny riktning med sin positionering. Man vill stödja visionen om att bli en utgångspunkt för mode – och samtidigt hylla vanliga människor.

Se NK:s nya storsatsning på sport

Se NK:s nya storsatsning på sport

Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!

Ny innovationshubb för retail och food tech

Ny innovationshubb för retail och food tech

Den nya plattformen ska möjliggöra för entreprenörer att få kapital och dessutom testa sina affärsidéer skarpt inom detaljhandeln.