Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.
Herrplanet på Åhléns City Stockholm har under vintern och våren genomgått en total renovering från golv till tak. Se bilderna här!
En ny internationell studie visar att konsumenterna numera värdesätter lagerstatus framför priset på en vara. Men Sverige skiljer sig från andra marknader.
Förutom egentillverkad gelato kommer man även erbjuda kurser på plats i lokalen.
Tävlingens syfte är att accelerera utvecklingen av hållbara lösningar som bidrar till en mer cirkulär ekonomi.
Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?
Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.
Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.
Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.