This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Boom för click & collect inom dagligvaror

Boom för click & collect inom dagligvaror

Näthandeln av livsmedel ökade kraftigt under april. Allra mest gällde det click & collect, upphämtning av matkassar i butik som mångdubblats.

Här är Åhléns Citys nya herravdelning

Här är Åhléns Citys nya herravdelning

Herrplanet på Åhléns City Stockholm har under vintern och våren genomgått en total renovering från golv till tak. Se bilderna här!

Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

Studie kartlägger svenskarnas nya köpvanor

En ny internationell studie visar att konsumenterna numera värdesätter lagerstatus framför priset på en vara. Men Sverige skiljer sig från andra marknader.

Gelato Positano erbjuder glass och utbildning

Gelato Positano erbjuder glass och utbildning

Förutom egentillverkad gelato kommer man även erbjuda kurser på plats i lokalen.

Cirkulär innovationstävling för startups

Cirkulär innovationstävling för startups

Tävlingens syfte är att accelerera utvecklingen av hållbara lösningar som bidrar till en mer cirkulär ekonomi.

Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

Rykte: Amazon köper fysisk varuhuskedja

Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?

Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Prisvärd lyx i Alibabas nya e-destination

Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.

Hantverksbageri öppnar webbshop

Hantverksbageri öppnar webbshop

Man vill förbättra sin kundservice och lanserar nu en webbshop. E-butiken erbjuder bageriets fullständiga sortiment.

Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Gina Tricot satsar på hållbara RFID-taggar

Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.

Så konsumerar vi under coronakrisen

Så konsumerar vi under coronakrisen

Pandemin har medfört konsumtionsmönster indelade i tre faser. Var och en med koppling till konsumentens mindset och de kategorier man är intresserad av.