Pressbyrån lanserar Pressbyrån Go, ett nytt koncept bestående av obemannade butiker.
Amazon arbetar för att lansera ett nytt dagligvarukoncept. Nu har man öppnat de två första butikerna – men utan att släppa in några kunder.
COVID-19 påverkar konsumentens värderingar. Bortom de uppenbara trenderna – som ökad e-handel – pågår rörelser som inte får samma uppmärksamhet.
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Nytt innehåll och nytt namn ska ge vassare gymnasieutbildning med närmare koppling till handelsbranschen.
Stadskärnan får ett nytt tillskott under sommaren, detta i form av ölbryggeriet Noisy Bastards Brewing Company.
Ambitionen är att skapa en e-handelsupplevelse som ska vara lika uppslukande som att besöka butiken i verkligheten. Så här ser den ut.
Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
Planerade köpcentrum och andra projekt med koppling till detaljhandeln ses nu över. Vissa av dem läggs i malpåse.
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.