Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Erbjuder kunderna att besöka och uppleva platser tillsammans med en guide. Bland turerna finns skräddarsydda shoppingsessioner.
De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Instabox investerar i fler nya smarta paketskåp och logistikterminaler runt om i Sverige.
Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Via outsourcing vill H&M-gruppen skapa en säkrare IT-drift och en mer klimatsmart datahantering.
Träningsanläggningen är den första i sitt slag och ska utgöra starten för en ny fysisk infrastruktur för e-sport.
Staden har inlett ett samarbete för att säkerställa bättre luftförhållanden inomhus.
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.